جزئیات آخرین اقدامات بازسازی  مناطق زلزله زده گلستان/ اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت

حسینی بابیان اینکه ۷۰ واحد مسکونی زلزله زده گلستان در مرحله سفت کاری رسیده است، گفت: فونداسیون ۱۹۱ واحد زلزله زده انجام شده است و ۱۱۶ واحد نیز در مرحله اسکلت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» شامگاه امروز (سه شنبه 11 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال شاهد چهار حادثه سیل، زلزله و رانش در شرق استان بودیم که براثار این حوادث یک هزار واحد مسکونی آسیب دید.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: از این میزان 560 واحد نیاز به احداث مجدد و 430 نیاز به تعمیر داشت که کار بازسازی و تعمیر این واحدها با سرعت پیگیری می شود.

 

حسینی یادآور شد: کار صدور پروانه با همکاری دهیاران در مناطق زلزله زده انجام شد و پس از صدور پروانه همه افراد به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

 

وی گفت: تاکنون 401 نفر از زلزله زدگان به بانک ها معرفی شدند که از این میزان 298 نفر توانستند با بانک ها انعقاد قرارداد داشته باشند و تسهیلات خود را دریافت کنند ولی 161 نفر هنوز هیچ اقدامی نکردند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: 100 درصد آوار برداری ها در منطقه زلزله زده انجام شده است و شرایطی فراهم شده است که از مصالح قبلی ساختمان نیز بتوانند به منظور کاهش هزینه ها استفاده کنند.

 

حسینی بابیان اینکه 399 صدور پروانه تاکنون صادر شده است، افزود: در حال حاضر 251 واحد تاکنون به مرحله گچ ریزی رسیده و کار پی کنی بخش زیادی از واحدهای مسکونی  زلزله زده رامیان با همکاری دستگاه های اجرایی، خیران و گروه های جهادی انجام شده است.

 

وی بابیان اینکه 70 واحد مسکونی زلزله زده در مرحله سفت کاری رسیده است، تاکید کرد: فونداسیون 191 واحد زلزله زده انجام شده است و 116 واحد نیز در مرحله اسکلت قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان  یادآور شد: حدود 90 میلیارد تومان برای جبران خسارت استان تامین اعتبار شده است و هنوز اعتبار دولت برای این منطقه زلزله زده تخصیص داده نشده است.

 

حسینی متذکر شد: به هر واحد 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه 15 ساله با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است و 15 میلیون تومان نیز تسهیلات معیشتی و 25 میلیون تومان کمک های بلاعوض ( 10 میلیون برای اجاره بها واحد مسکونی، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و 10 میلیون تومان برای ساخت واحد مسکونی) در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: 30 درصد افراد خسارت دیده  تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی هستند که مبلغ 20 میلیون تومان به این افراد از سوی کمیته امداد و بهزیستی اختصاص پیدا می کند.

کد خبر 999401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha