تعیین تکلیف دیرهنگام پروژه های رونق تولید/ یک نهاد قوی باید مصوبات ستاداقتصادمقاومتی را پایش کند

زینی وند با اشاره به اهمیت موضوع اقتصادمقاومتی گفت: پروژه های رونق تولید دیر تعیین تکلیف شده و حتماً سازمان مدیریت با هماهنگی حوزه اقتصادی کوتاهی مدیران را شفاف و به اسم گزارش بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، چهارشنبه(۱۲ آذر) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان بر تفکیک پروژه ها در مواردی که از کوتاهی دستگاه ها، کم کاری و عدم پیگیری بوده و مواردی که به عللی مانند تحریم و ... بوده تأکید کرد و گفت: کوتاهی مدیران باید به اسم گفته شود.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه اگر جایی که مجوز داده شده اما فرد کار نمی کند باید محکم کنار زده شود و خسارت آن را هم بدهیم؛ افزود: جایی که دستگاه اجرایی یا بانک کوتاهی می کند، باید بدون رودربایستی اعلام شود.

 

 

 

وی به پیگیری ها در خصوص پتروشیمی فجر کرمان اشاره کرد و با بیان اینکه در یک ماه آینده گزارش می گیریم و اگر عملی نشود، به گونه دیگری رفتار خواهیم کرد درباره مشکلات بعضی از پروژه ها؛ اصل مهم را تأمین زیرساخت ها و مجوزهای لازم در استان دانست که پس از آن شخص سرمایه گذار است.

 

 

زینی وند در تکمیل این بخش از سخنانش اظهار کرد: ما نمی توانیم برای فردی انرژی بگذاریم که انگیزه ندارد و به هر دلیل منصرف شده که در این صورت باید کنار برود تا فرد با انگیزه وارد کار شود.

 

 

وی تمرکز بر بخش خدمات در استان را به عنوان یک راهبرد مورد تأکید قرار داد و به خلآ استان در اشتغال شرکت های دانش بنیان هم اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری هم باید با قدرت کار را انجام بدهند و مورد حمایت هستند اما استان باید محوریتی در پارک علم و فناوری و یک مدیر ارشد داشته و مدیر کارها را تجمیع و پیگیری کند.

 

 

زینی وند ظرفیت ویژه استان در صنایع کوچک و متوسط را یادآور شد و با تأکید بر اینکه باید این موارد در پروژه های اقتصاد مقاومتی سال آینده طراحی شود زیرا اگر فقط در پروژه های بزرگ پیش برویم، توسعه و اشتغال استان نامتوازن می شود؛ گفت: در دل پروژه های بزرگ نباید از واحدهای کوچک و متوسط و به ویژه مشاغل خرد غافل شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه پروژه های رونق تولید دیر تعیین تکلیف شده و اصل این است هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در پیگیری مسائل مربوط به این طرح ها در استان مورد قبول نیست؛ افزود: حتماً سازمان مدیریت با هماهنگی حوزه اقتصادی کوتاهی مدیران را شفاف و به اسم گزارش بدهد.

 

 

استاندار کرمان با اعلام اینکه در حوزه تأمین مالی پروژه های آب، برق و راه هیچ مشکلی در استان کرمان نداریم؛ این نکته را هم در خطاب به مدیران گفت که نباید برای سرمایه گذاری که کار نمی کند و طرح هایی که هرچه هزینه می کنیم و وام می دهیم زنده نمی شود، وقت بگذارید بلکه باید طرح هایی دنبال شود که پویا و کارآمد باشد.

 

 

وی با طرح این درخواست که یک نهاد قوی بخش خصوصی مصوبات اقتصاد مقاومتی را پایش کند؛ بحث اقتصاد مقاومتی را از مهمترین مباحث سفرهای شهرستانی خواند و گفت: با توجه به شرایط کرونا مدیرانی که حضورشان ضروری است، بیایند و دستور کارها با دقت تظیم شود تا مردم نتیجه مصوبه را در شهرستان ببینند اما طرح های مسئله دار را مصوب نمی کنیم.

کد خبر 999542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha