حمایت مراکش از فلسطین ادامه خواهد داشت

محمد ششم پادشاه مراکش می گوید این کشور آفریقای شمالی پشتیبانی قاطعانه از آرمان فلسطین را ادامه خواهد داد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، محمد ششم پادشاه مراکش می گوید این کشور آفریقای شمالی پشتیبانی قاطعانه از آرمان فلسطین را ادامه خواهد داد و این حمایت تا زمانی است که مردم فلسطین تمام حقوق خود را بازیابند و یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت خود ایجاد کنند.

 

شیخ نیانگ در پیامی خطاب به رئیس کمیته تمرین نیروهای مسلح گفت: ما در کنار ملت فلسطین هستیم و به حمایت از حقوق قانونی آنها برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی قدس ادامه می دهیم.

 

وی این اظهارات را به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین بیان کرد که هر سال در 29 نوامبر برگزار می شود.

 

سلطان مراکش تاکید کرد که فلسطین مسئله اصلی در خاورمیانه است و در اولویت اصلی مراکش باقی خواهد ماند. وی افزود: صرف نظر از تغییرات و تحولات عمیقی که در سالهای اخیر در خاورمیانه رخ داده است ، من اطمینان دارم که مسئله فلسطین کلید حل دائمی و جامع مناقشه در منطقه خاورمیانه است.

 

وی گفت: راه حل مناقشه اسرائیل و فلسطین باید مبتنی بر این باشد که همه مردم منطقه بتوانند در صلح و امنیت مطابق با اصول به اصطلاح راه حل دو کشور زندگی کنند.

 

پادشاه مراکش فعالیت های گسترده شهرک سازی رژیم تل آویو را محکوم کرد و بر لزوم جلوگیری از هرگونه تغییر در وضعیت قانونی سرزمین های اشغالی فلسطین و ایجاد شرایط مناسب برای از سرگیری مذاکرات معنی دار و مسئولانه تاکید کرد.

کد خبر 999565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha