بیش از ۴۵ هزار مترمربع از اراضی ملی آستارا رفع تصرف شد

گل محمدی گفت: در راستای حفاظت از انفال و عرصه های ملی، ۴۵ هزار و ۴۱۲ مترمربع از اراضی ملی شهرستان آستارا رفع تصرف شد.

«محمد جعفر گل محمدی» امروز(چهارشنبه، ۱۲ آذر) با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: ۴۵ هزار و ۴۱۲ متر مربع از اراضی ملی آستارا در روستاهای ویرمونی و هودول بخش مرکزی این شهرستان رفع تصرف شدند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با اشاره به اینکه در روستای ویرمونی یکهزار و ۳۰۷ مترمربع و در روستای هودول به ترتیب ۴۳ هزار و ۵۴ متر مربع و یکهزار و ۳۰۷ متر مربع رفع تصرف شد، افزود: رفع تصرف اراضی ملی با حکم قضایی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه در این رابطه سه نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: در عملیات آزادسازی اراضی تصرف شده، ۱۴ نفر از ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی واحد بهارستان حضور داشتند.

 

گل محمدی منابع طبیعی را سرمایه ملی متعلق به همه نسل ها دانست و گفت: هرچه در این عرصه بیشتر بکوشیم زندگی سالم تر، مفیدتر و ثمربخش تری خواهیم داشت.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا ا بیان اینکه این شهرستان ۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد، خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی آستارا به صورت مستمر عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد قرار داده و به محض مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

کد خبر 999705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha