۳۸۶  اثر به هفدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال ۳۸۶ اثر به هفدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در استان خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره ۲۹ آذر ماه امسال همزمان با شب میلاد حضرت زینب (س) به صورت مجازی برگزار می شود.

«سید علی زمزم» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند به هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به میزبانی استان خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: ۳۸۶ اثر در بخش غیر اساتید و ۱۸ اثر  در بخش اساتید از هنرمندان ۲۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی «نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط» را از جمله قالب‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ذکر کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش ویژه اساتید انجمن که دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران هستند و بخش سایر هنرمندان تا مدرک استادی برگزار شد که اکنون داوری نهایی آثار ارسالی هنرمندان در حال انجام است.

 

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره ۲۹ آذر ماه امسال همزمان با شب میلاد حضرت زینب سلام الله علیها به صورت مجازی خبر داد و اضافه کرد: در هریک از رشته‌های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته به نفر اول تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال اهدا می‌شود.

 

زمزم با اشاره به اینکه نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال را دریافت خواهد کرد، گفت: همچنین تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ٢٠ میلیون ریال به نفر اول بخش خط تحریری اهدا می شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: به نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و و به نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ١٠ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

 

وی افزود: جایزه بخش ویژه اساتید نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۴۵ میلیون ریال به یک نفر برگزیده در هر رشته نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث است.

 

 اختتامیه جشنواره تئاتر خراسان جنوبی مجازی برگزار می شود

زمزم در ادامه با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر استان نیز متفاوت از سال‌های گذشته به صورت مجازی است، اظهار کرد: هنرمندان خراسان جنوبی در مهلت اعلام شده، فیلم ۱۰ اثر نمایشی را به دبیرخانه جشنواره تئاتر استان ارسال کردند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازبینی آثار از ۲۰  تا ۲۱ آذرماه انجام خواهد شد، گفت: موضوع نمایش‌ها در جشنواره آزاد بوده و ملاک انتخاب آثار، کیفیت آن است البته محورهایی همچون فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی، تاریخی و ادبی استان مورد تاکید جشنواره است.

 

وی بیان کرد: اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان ۲۸ تا ۳۰ آذرماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

 

زمزم با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار هفدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی به صورت مجازی تصریح کرد: ۱۱۸ اثر منتخب در مرحله اول داوری جشنواره، عکس برداری شده و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرتال شمس توس خراسان جنوبی، از ۲۸ تا ۳۰ آذر ۹۹ آثار خود را مشاهده کنند.

 

 

 

 

کد خبر 999845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha