بخشی از سقف جبهه شرقی پل ۴۰۰ ساله باستانی کرج ریزش کرد

محمدی با اشاره به اهمیت حفظ آثار باستانی و فرهنگی شهر کرج گفت: بخشی از سقف جبهه شرقی پل ۴۰۰ ساله باستانی کرج ریزش کرد.

« فریدون محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص تخریب پل باستانی دختر در کرج گفت: پل دختر از پل های باستانی از عهد صفویه است.

 

سرپرست معاونت گردشگری فرهنگی صنایع دستی استان البرز افزود: در دهه 50 تردد وسایل نقلیه از این پل تاریخی انجام می شد که با اهتمام اداره کل میراث این پل صرفا جهت رفت و آمد عابران پیاده در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ آثار باستانی و تاریخی بیان کرد: آثار باستانی و تاریخی بخشی از هویت فرهنگی هر مردم است به ویژه آنکه مردم شهر کرج با توجه به گذشته تاریخی همچنین رشد جمعیت مهاجر نیازمند حفظ این هویت هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این پل که مربوط به دوره صفویه است بیش از 400 سال عمر دارد و در قدیم پل مواسلاتی میان کرج و تهران بوده است که در دهه 50 به بعد ممنوعیت تردد آن انجام می شود.

 

محمدی اظهار کرد: طی این مدت این پل با هیچ رانشی همراه نبود و در عین حال در دهه شصت و هفتاد دو مرتبه مرمت شده است ولی به دلیل بارندگی های اخیر شاهد ریزش بخشی از جبهه شرقی این پل بودیم.

 

حمام باستانی مصباح به بخش خصوصی واگذار می شود

 

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در پایان از مرمت و بازسازی حمام باستانی مصباح خبر داد و گفت: حمام باستانی مصباح با هدف توسعه صنعت گردشگری و حفظ بهتر آثار باستانی به بخش خصوصی واگذار می شود.

 

 

کد خبر 1000267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha