کاهش یک بیمار کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار گلستانی با اجرای محدودیت ها

حق شناس گفت: با اجرای طرح محدودیت های کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان گلستان یک نفر از تعداد بیماران مبتلا به کرونا کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 15 آذر) در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا اظهار کرد: شهرستان بندرترکمن جزو هفت شهرستانی است که در وضعیت فوق قرمز قرار دارد و در این شهرستان برخی از دفاتر ازدواج و طلاق نسبت به ثبت نام در سامانه سلامت اقدام نکردند.

 

استاندار گلستان به کمبود عرضه تخم مرغ در استان اشاره کرد و ادامه داد: 35 تن سهمیه تخم مرغ در استان گلستان توزیع شود و اگر مازاد بود به استان های دیگر مثل تهران توزیع خواهد شد.

 

حق شناس بیان کرد: مرغ، تخم مرغ و روغن باید به تمامی سوپرمارکت های متقاضی توزیع شود و نباید تنها به برخی از فروشگاه ها اختصاص یابد که صف تولید ایجاد شود.

 

وی افزود: استان گلستان در تولید مرغ و تخم مرغ مشکلی ندارد لذا باید نسبت به تأمین مرغ لازم اقدام کنند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه وضعیت کرونا در گلستان شکنننده دارد، یادآور شد: تردد در شهرهای بیش از 200 هزار نفر در استان گرگان و گنبدکاووس ممنوع است و نگرانی هایی از شب یلدا وجود دارد که این دورهمی ها به عنوان مهمترین عامل شیوع کرونا باعث طغیان مجدد این بیماری در استان نشود.

 

وی بیان کرد: برای فعالیت واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد ولی در شهرهای قرمز تنها گروه یک و در شهرهای نارنجی گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

 

حق شناس با بیان اینکه نیروی انتظامی ورود خودرو و خروج خودرو را ممنوع کرده و دوربین ها این تخلف ها را ثبت می کنند، یادآور شد: شهرهای ما چون قرمز و یا نارنجی هستند لذا در کل استان تردد خودروهای غیربومی با جریمه همراه است و خودروهایی که پلاک استانی دارند تنها در شهرستان های خود اجازه تردد دارند.

 

وی افزود: حق بیمه سهم کارفرما که 23 درصد است برای دو ماه آذر و دی ماه استمهال شد و پیمانکاران می توانند سهم 23 درصد خود را پرداخت نکنند و به بهمن ماه موکول می شود.


 
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات باشگاه های ورزشی که بنا بود تا سال 98 پرداخت شود به پایان سال 99 موکول شده است.

 

حق شناس با بیان اینکه پیش بینی می شود از دوشنبه هفته آینده شرایط شهرهای استان تغییر پیدا کند، افزود: 254 دفتر ازدواج و طلاق در گلستان وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی در هفته گذشته 40 درصد از این اماکن را بازدید کرده است.

 

 

کد خبر 1000407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha