امضای تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح پایلوت شهر مقاوم کشور توسط شهرداری دزفول 

دوایی‌فر از امضای  تفاهم‌‌نامه همکاری برای اجرای طرح «پایلوت شهر مقاوم» بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و شهرداری دزفول خبر داد.

«محمدعلی دوایی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به نشست مشترک شهرداران، روسای شورا‌های اسلامی و مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌ها اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای طرح «پایلوت شهر مقاوم» توسط شهرداری دزفول با سازمان پدافند غیرعامل کشور منعقد شد.

 

شهردار دزفول به مقاومت و پایداری مردم این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن دوران سخت نه تنها شلیک موشک، راکت و توپ در روحیه مردم این شهرستان تزلزلی ایجاد نکرد بلکه آنان توانستند با صبر، بردباری و شجاعت نام پایتخت «مقاومت و پایداری» را به خود اختصاص دهند.

 

وی تصریح کرد: شهرداری دزفول با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف خود توانست طرح جامع پدافند غیرعامل شهری را به نتیجه برساند و وارد مرحله اجرایی آن نیز شود.

 

دوایی‌فر با بیان اینکه می‌توان پروژه‌های پدافند غیرعامل را به موضوعات گردشگری نیز بسط داد اضافه کرد: این امر علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند کمک شایان توجهی به لحاظ اقتصادی داشته باشد.

 

وی در پایان یاد آور شد: در دزفول قنات‌ها و شوادان‌هایی وجود داشت که در زمان جنگ به عنوان پناهگاه برای مردم استفاده می‌شد و شهرداری دزفول طی چند سال اخیر توانسته علاوه بر احیای بسیاری از آنها و ایجاد یک ظرفیت پناهگاهی، بستر مناسبی را نیز برای جذب گردشگر در این مکان‌ها فراهم کند.

 

کد خبر 1000914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha