عملیات  ۱۵ طرح نیمه تمام راه سازی در دست اجرا است

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: اینک عملیات ۱۵ طرح نیمه تمام راه سازی این شهرستان در دست اجرا است.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: برای ۱۵ طرح نیمه تمام که عملیات آن از چند سال قبل آغاز شده در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان اعتبارات مصوب شده است.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان بیان کرد: امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام راه سازی این شهرستان مصوب شد.

 

جوان عنوان کرد: طرح های نیمه تمام راه سازی مربوط به سال های قبل به دلیل کمبود اعتبار به اتمام نرسیده که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیشتر طرح ها در بخش قوشخانه که عقب ماندگی زیادی دارد، انجام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این طرح ها شامل نگهداری، آسفالت، احداث راه روستایی، زیرسازی، ابنیه فنی، پل و غیره است که اینک طرح های اولویت بندی شده به فرمانداری شهرستان اعلام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون هزینه آسفالت هر کیلومتر از راه روستایی ۵ میلیارد ریال است که به همراه زیرسازی، خاک برداری، ابنیه فنی و پل بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد هزینه می شود.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان ادامه داد: سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری و تعمیر و تجهیز ماشین آلات مصوب شد که از این میزان فقط ۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

 

جوان افزود: شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

 

به گفته وی هم اینک مجموع کل راه‌های روستایی این شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۸۶ کیلومتر بزرگراه در دو باند شمالی و جنوبی دارد.

 

شیروان که در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد، به دلیل واقع شدن در مسیر اصلی استان‌های شمالی به مشهد یکی از مسیرهای پرتردد کشور است.

 

کد خبر 1001834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha