اظهارات مداخلانه جویانه برازنده سران دولت ها نیست

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه اظهارات مداخله جویانه در سیاست جهانی امروز برازنده سران دولت ها نیست، گفت: اردوغان خواب پریشان دیده و هزیان گفته است.

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(شنبه، ۲۲ آذر) در پی اظهارات مداخلانه جویانه اردوغان در باکو به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا گفت: اردوغان خواب پریشان دیده و هزیان گفته است.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: رییس جمهور ترکیه باید بداند دوره کشورگشایی در مناسبات بین المللی خیلی وقت پیش به پایان آمده و اینگونه نگاه های کوتاه فکرانه، نتیجه ای جز مشکلات بیشتر برای ترکیه به دنبال ندارد.

 

وی در ادامه خطاب به اردوغان گفت: جناب اردوغان شعری را که ما باید بخوانیم شما بر علیه ما می خوانی، اگر سرزمین های مان را طلب کنیم باید قسمت های زیادی از جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و ... را بازپس بگیریم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه آذربایجان سرافزار افتخار ایران و آذربایجان سر ایران است، اظهارکرد: افتخار می کنم آذری اهل ایران هستم.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه اظهارات مداخله جویانه در سیاست جهانی امروز برازنده سران دولت ها نیست، تصریح کرد: اردوغان بهتر از هر کس دیگری می داند که سخنان وی قبل از همه با واکنش و پاسخ تند مردم قهرمان و ایران دوست مناطق آذری نشین مواجه شده است.

 

وی اضافه کرد: امروز بر آحاد امت اسلامی در تمام کشورهای اسلامی به ویژه بر صاحب منصبان، واجب شرعی است که از هرگونه رفتارها و گفتارهای تفرقه افکن و از هر آنچه که باعث می‌ شود بین مسلمانان تفرقه ایجاد شود پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه همگان باید بدانند که حسن همجواری و همکاری با همسایگان و بلکه با تمام ملت‌ های مسلمان از اصول خطیر انقلاب اسلامی است و این موضوع همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: از همه مسلمانان به ویژه در ایران، آذربایجان و ترکیه می خواهم در شرایط حساس و ویژه منطقه بسیار هوشیار باشند و ابزار توطئه‌های پیچیده اختلاف افکن دشمن قرارنگیرند و با هم وحدت و همدلی داشته باشند.

کد خبر 1002925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha