شاخص‌های توزیع عادلانه بودجه استان‌ها مشخص شد

نمایندگان دراصلاح ساختار بودجه شاخص‌های توزیع عادلانه بودجه استان‌ها را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۳آذر)مجلس شورای اسلامی و در ماده ۷ طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور مصوب کردند، توزیع عادلانه بودجه استانها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان.

 

طبق ماده ۸ این طرح: تنظیم، تدوین و ابلاغ شاخص‌هایی متضمن رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات بین استان‌ها براساس آئین‌نامه مصوب هیات وزیران است.

 

طبق ماده ۹ این طرح : تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی.

 

وکلای ملت در  بند ۱۰ این طرح مقرر کردند، دولت ملزم به ارائه فهرست میزان معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه ای و درصد معافیت هر یک از آنها و همچنین ارائه جدول بدهی ها و مطالبات قطعی شده و تعهدهای دولت به اشخاص حقوقی خصوصی، تعاونی و موسسات عمومی غیر دولتی،بانک ها و موسسات اعتباری در تنظیم لوایح بودجه سالانه شد.

 

بر اساس بند ۱۱ این طرح دولت مکلف به پیش بینی ردیف مستقل در بخش منابع و مصارف قوانین بودجه سنواتی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در صورت اخذ مجوز لازم؛ شد.

 

طبق بند ۱۲ این طرح دولت مکلف به تفکیک برنامه اجرایی، فعالیت، بهای تمام شده و مقدارکمی اهداف درجداول مربوطه؛ در تنظیم لوایح بودجه سالانه شد.

 

بر اساس بند ۱۳ این طرح دولت مکلف به درج منابع و مصارف بودجه ارزی در جدول مستقل؛ در لوایح بودجه سالانه گردید.

کد خبر 1002976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha