ضرورت همراهی مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی

جعفری به ضرورت همراهی مردم در طرح شیهد سلیمانی اشاره کرد و گفت: اگر مردم به سلامتی خود و اطرافیان توجه نکنند هر اقدام سلامت محوری به نتیجه نمی رسد.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: طرح شهید سلیمانی به دنبال آن است که مردم را در امر حفظ سلامتی خود مشارکت بدهد و درصدد این هستیم که بتوانیم در محلات داوطلبان مردمی به منظور حفظ سلامتی مردم را در این طرح جذب و به کارگیری کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در این طرح داوطبان بسیجی و سفیران سلامت شناسایی می شوند و در تلاش هستیم که در خانه ها و محلات قبل از آنکه بیماران علائم شدید داشته باشند شناسایی و مراحل درمان آنها را آغاز کنیم.

 

جعفری بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی بررسی می کنیم که بیماران در چه وضعیت و چه خانه ای زندگی می کنند و اگر در منزل فرد بیمار، سالمندی وجود دارد که می تواند سلامتی آن به خطر بیفتد مورد حمایت قرار می گیرد و آموزش می بیند که چطور قرنطینه را رعایت کند.

 

وی ابراز داشت: اگر امکان جداسازی این افراد سالم نباشد سازمان های مرتبط کمک می کنند این جدا سازی اتفاق بیفتد و مردم آسیب پذیر که در معرض این بیماری قرار دارند شناسایی می شوند و انتظار داریم مردم نیز این هماهنگی را نیز با ما در اجرای این طرح داشته باشند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است، افزود: از همه مردم درخواست داریم که مسئولیت سلامتی خود را بپذیریند و اگر به سلامتی خود و اطرافیان توجه نکنند هر اقدام سلامت محوری به نتیجه نمی رسد.

 

کد خبر 1003368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha