۵۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی دپارتمان تخصصی معدنی نهبندان تخصیص یافت

بیکی گفت: سازمان فنی و حرفه ای کشور ۵۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی دپارتمان تخصصی معدنی نهبندان تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۵ آذر) در کارگروه تخصصی دپارتمان آموزشی معدن شهرستان نهبندان، اظهار کرد: ایجاد دپارتمان تخصصی معدنی با توجه به ظرفیت های این حوزه، یکی از مطالبات مطرح شده در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به نهبندان بود، که مصوب شد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سفر مقامات کشوری به شهرستان و ایجاد مطالبات کارشناسی قطعا ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت و با اهتمام نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز این امر تسریع می شود، گفت: ایجاد دپارتمان تخصصی معدن در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان مصوب شد و در فاز نخست مقرر شد تا ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قرار بگیرد که تحقق پیدا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان دارای ظرفیت های متنوعی در حوزه معدن است، تصریح کرد: این ظرفیت ها تا برای این شهرستان ارزش افزوده و شغل ایجاد نکند؛ دغدغه اقتصادی منطقه را کم نخواهد کرد، بنابراین این دغدغه با سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی در حوزه معدن باید محقق شود.

 

وی افزود: آینده روشنی در حوزه معادن و فرآوری معادن در نهبندان داریم، لذا برای راه اندازی دپارتمان تخصصی معدنی باید نگاهی ملی داشته باشیم، نگاه های آموزشی در حوزه معدن به نهبندان و خراسان جنوبی خواهد بود، لذا باید با واسطه گری اداره کل فنی و حرفه ای کشور این دغدغه مرتفع شود.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: معادن شهرستان و سایر بخش های معدنی کشور باید آموزش های تخصصی معادن را در نهبندان فرا بگیرند لذا برای نیازمندی ها، تجهیزات، مصوبات قانونی، تسهیل‌گری و پرداخت مجوزها باید زمینه سازی شود تا به اهداف کلی دپارتمان تخصصی کمک کنیم.

 

بیکی با بیان اینکه راه اندازی دپارتمان تخصصی معدن با ۵۰۰ میلیون تومان محقق نمی شود، افزود: باید نیازسنجی انجام و طرح جامعی بر مبنای اعتبار فاز نخست دپارتمان برنامه ریزی شود، همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس نیز قطعا موضوع دپارتمان را در تهران پیگیری خواهند کرد تا این دپارتمان به مرکزی قابل دفاع تبدیل شود.

 

وی یادآور شد: فرهنگ کار و مهارت های متناسب با کار مهمترین مشکل شهرستان است، چرا که گاها شغل هست ولی مهارت لازم را متقاضیان فرا نگرفته اند؛ این در صورتی است که هر چه مهارت ها به محیط واقعی کار نزدیک تر شود با ارزش تر است؛ اگر بررسی کنیم فنی و حرفه ای مهارت های واقعی را به محیط کار ارائه می دهد که باید از آن استفاده کرد.

 

 

کد خبر 1003990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha