اعمال محدودیت های بیشتر در انزلی با اعلام وضعیت قرمز

میرغضنفری همراهی مردم را در شکست ویروس کرونا نجات بخش عنوان کرد و گفت: با طولانی شدن این روند معذوریت هایی برای مردم ایجاد شده و حاکمیت را بر آن داشته تا با دستگیری از مردم از بار مشکلات آنها بکاهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز (سه شنبه، 25 آذر) در جلسه ستاد کرونا شهرستان بندرانزلی سلامت و معیشت مردم را از دغدغه های دولت اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت قرمز انزلی تلاش داریم محدودیت هایی ایجاد کنیم که مردم، کسبه و بازاریان در تهیه اقلام ضروری با مشکل مواجه نشوند. اعمال محدودیت ها ابتدا با تذکر همراه خواهد بود و در صورت استمرار با جدیت برخورد می شود‌‌

 

فرماندار انزلی با بیان اینکه در حمل و نقل عمومی محدودیت ها جدی اعمال می شود از تعطیلی مشاغل غیر ضروری خبر داد و اظهار داشت: سعی شد با رعایت پروتکل ها بر بازاریان آسیب کمتری وارد شود لذا از بازاریان و کسبه شهر انزلی می خواهیم ما را در این راه یاری کنند.

 

وی در ادامه برگزاری هرگونه مراسم به مناسبت شب یلدا در رستوران ها، باغ های این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و متذکر شد: نیروی انتظامی با خاطیان برخورد قانونی خواهد داشت.

 

میرغضنفری ادامه داد: با توجه به اینکه روال زندگی امروز در حالت عادی قرار ندارد و قهوه خانه ها نیز به دلیل تجمع افراد از نقاط پرخطر محسوب می شوند این مکانها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

 

وی تاکید کرد: بازارهای روز یکی از مکان های آسیب رسان به حوزه سلامت شهروندان هستند لذا این مکان ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و خرید و فروش طیور زنده به دلیل امکان شیوع ویروس آنفولانزا تا اطلاع ثانوی متوقف است.

 

میر غضنفری تصریح کرد: کلیه تجمعات دینی و مراسمات مذهبی نیز تا بهبود شرایط و تمامی سالن های ورزشی و ورزش های پربرخورد نیز تا تغییر وضعیت تعطیل هستند‌.

 

وی با اشاره به اعمال محدودیت های تردد در داخل شهر انزلی بر اساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا گفت: از شهروندان می خواهیم محدودیت عبور و مرور از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را رعایت کنند.

 

میرغضنفری از پرسنل شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر انزلی نیز خواست در مبادی ورودی و خروجی شهر همراه با نیروی انتظامی حضوری فعال داشته باشند.

 

* لزوم تلطیف فضای روانی جامعه نسبت به کرونا ویروس

امام جمعه انزلی نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید فضای جامعه به گونه ای باشد که ابتلا به این بیماری، بدنامی به دنبال داشته باشد خواستار تلطیف فضای روانی جامعه نسبت به ویروس کرونا شد.

 

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» افزود: اگر این افراد در جامعه پذیرفته نشوند آسیب ها و ناهنجاری هایی در پی خواهد داشت. سرعت فراگیری این بیماری زیاد است و تبعات بسیاری دارد اما این به معنی نیست که هرکس مبتلا شد مذموم است.

 

وی خواستار آن شد که شماره هایی در اختیار خانواده ها قرار گیرد تا مردم بتوانند در صورت بروز مشکل با آن تماس بگیرند‌.

 

شمس الدین سلامت مردم را بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: با اعمال محدودیت شاید کسبه و بازاریان زیان ببینند اما سلامت مردم از هر چیز مهمتر است.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی نیز در این جلسه اظهار داشت : بیمارستان بندرانزلی از نظر تعداد دستگاههای تنفسی و پزشکی در رتبه دوم استان قرار دارد و در ماههای گذشته توانسته طی سه میلیارد و ۲۰۰میلیون تجهیزات سرمایه ای جذب کند.

 

«مرتضی فلاح » افزود: متاسفانه این روزها خوددرمانی ها به شیوه های نوین و سنتی رواج یافته که موجب می شود بیماران دیر به ما مراجعه کرده و روزهای بستری انها در بیمارستان طولانی تر شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تنها ۱۹ درصد از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی از سایر شهرستانها هستند تصریح کرد: متاسفانه مردم نگران آن هستند  که بیماران کووید ۱۹ از سایر شهرستانها در این بیمارستان بستری شوند درحالیکه سیستم بهداشت و درمان نظام ارجاع دارد که بر حسب آن بیماران براساس سطح بندی امکانات و تخصص ها به بیمارستان ارجاع داده می شوند.

فلاح در پایان از مردم خواست تا از عمل های جراحی غیر اوراژنسی و غیر ضروری در این ایام پرهیز کنند.

کد خبر 1004006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha