جشنواره استانی تئاتر فضیلتی انکار ناپذیر است

فاضلی زاد، به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ، گفت: جشنواره استانی تئاتر در سال ۱۳۹۹ خورشیدی ، فضیلتی است انکار ناپذیر ،دعوتی برای شورمندی،همایشی برای استمرار حیات ،جشنی است برای امید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛ متن بیانیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی به شرح زیر می باشد؛ 

 

وانه اضحک و ابکی  «واوست که می خنداند و می گریاند...»

 

شادمانه و اندوهبار زیستن دو روی حقیقت زندگی آدمی است . این ودیعه خداوند است که از جان می خندیم و از قلب می گرییم .این روزها در غم مرگ عزیزان هموطنمان روزهای سختی را می گذرانیم .شیوع ویروسی منحوس ماه هاست که تمام ابعاد زندگی را در بهت و اندوه فرو برده است . هرروز تعدادی از عزیزانمان دربرابر رنج و عذاب ناشی از ابتلا به کرونا تسلیم مرگ می شوند. درچنین روزهای سخت امید بخشی ،تصور حیات ، حس زندگی  و زنده بودن خدمتی است بس ارجمند و عزیز.

 

ما در طول حیات خویش در لحظات و برهه های افتخار آمیز و شادمانه باهم بوده ایم .در روزهای سخت فرود و گذرگاههای بحران نیز باهم خواهیم ماند.

 

در میان تمام کنش های هنری تئاتر بیشترین قرابت را با واژه زندگی ،باهم بودن ،همزیستی مشارکت آمیز و ارزشمند و تزریق روحیه امید دارد .اساسا این هنر حیات آفرین است و در این روزهای دشوار بارقه ایست سرشار از بودن. 

 

جشنواره استانی تئاتر در سال ۱۳۹۹ خورشیدی ، فضیلتی ست انکار ناپذیر ،دعوتی است برای شورمندی،همایشی است برای استمرار حیات ،جشنی است برای امید ،چراغی ست روشن برای زندگی ،هوایی است برای تنفس ،نوازشی است ازهنرمند،بهانه ای است برای مهربانی و پاسداشت، فراخوانی است به مشارکت  و فضایی است برای گشایش .

 

جشنواره استانی در سی و دومین دوره خویش پیامی دارد رسا که جز این نیست((ما  می مانیم تا گرامی بداریم مشارکت را ،پاس بداریم همدلی را ،ارج نهیم هنر را،زنده بذاریم ارزشهای انسانی را ،ما از بحران های بسیاری عبور کرده ایم ،در ورای روزهایی که گذرانده ایم تصاویری می بینیم که روزی هدفی جز نا امیدی برایمان نداشت،اینک از آن روزها گذشته ایم و از این بحران نیز می گذریم ، ما تنها پیش روی را می نگریم و تصویری می بینیم از سبزینگی،موج زندگی ،تلالو شادمانی و درخشندگی امید در همین نزدیکی که تا رسیدن بدانجا راهی نیست ))

 

نیکوست جشن تئاتر استانی را امسال تقدیم نمائیم به فرشتگان حیات و منجیان زندگی ،کادر خدوم درمانی که این روزها عاشقانه و عارفانه برگرد شمع مردمی سوختند که ما در آرامش چراغ استواری برفروزیم و نیکوست چراغ این جشنواره را به یاد هموطنانی روشن بداریم که در این سال سخت آنها را از دست دادیم .

 

به تمام هنرمندانی که چراغ تئاتر را در این رویداد روشن نگاه داشتند جانانه خداقوت می گویم . این سال سخت را به خاطر بسپارید. چرا که از آثار شما در این روزهای تلخ آیندگان یاد خواهند کرد . آفرین برشما که چنین سخت و صعب تولید اثر هنری نمودید.

 

به تمام دست اندر کاران ،دبیر و اعضای ستاد اجرایی  جشنواره ،هئیت های داوران مراحل بازبینی و نهایی و همکاران خویش در مجموعه فرهنگ وارشاد اسلامی به واسطه این تلاش سرفراز درود می فرستم .


بهرام فاضلی
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه 
۲۴ آذرماه سال ۱۳۹۹

کد خبر 1004293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha