اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیکوکاران برای کمک به دانش آموزان نیازمند

حق گویان گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد اعطای تسهیلات قرض الحسنه با اقساط پنج ساله به نیکوکاران برای کمک به دانش آموزان نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در مراسم نمادین اهدای 51 دستگاه تبلت به فرزندان زندانیان نیازمند که شب گذشته (چهارشنبه 26 آذر) در سالن اجتماعات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اقدامات مورد توجه کمیته امداد توانمندسازی است که یکی از فعالیت ها در این زمینه اشتغازایی بوده که اشتغال افراد تحت حمایت با ایجاد 5 هزار فرصت شغلی رقم خواهد خورد تا این افراد زندگی عزتمندانه ای را داشته باشند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: اقدام دیگر توانمندسازی در حوزه اجتماعی و فرهنگی است که در شرایط امروز باید بکوشیم با توانمندسازی فرهنگی، دانش آموز غایب در فضای آموزشی نداشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: به منظور تأمین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند برای استفاده از برنامه های درسی در فضای مجازی شماره حسابی اعلام شده است تا ابتدا به دانش آموزان نیازمند و سپس به سایر دانش آموزان فاقد گوشی یا تبلت جامعه هدف کمک شود.

 

حق گویان اعلام کرد: اقدام دیگر در این حوزه اعطای تسهیلات قرض الحسنه با اقساط پنج ساله به نیکوکاران برای کمک به دانش آموزان نیازمند است و همچنین یکی از رویکردهای کمیته امداد برای خدمت بیشتر به نیازمندان ایجاد سپرده برای هر خیر است که به افراد نیازمند معرفی شده از سوی صاحب حساب، تسهیلات پرداخت می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در این بین دستگاه قضایی هم با صدور احکام جایگزین حبس با رویکرد نیکوکاری، بستر فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش می دهد.

 

در ادامه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا سبب شده تا امکان حضور دانش آموزان در کلاس های درس به صورت حضوری فراهم نباشد و دانش آموزان برای تحصیل نیازمند گوشی یا تبلت باشند.

 

حجت الاسلام «نورالله قدرتی» تأکید کرد: 4 هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد هستند که 250 نفر از این دانش آموزان مربوط به خانواده های زندانیان می شوند و 780 دانش آموز زیرپوشش از تبلت بهره مند شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد امام خمینی (ره) طی تفاهم نامه ای، هر کدام 50 درصد از هزینه خرید تلبت را تهیه کرده اند که با این اقدام 120 تبلت تهیه شده که به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود.

 

وی یادآور شد: همچنین بسته های معیشتی هم با کمک ائمه جمعه تهیه و بین خانواده های زندانیان توزیع می شود.

 

کد خبر 1004752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha