تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان سقز

فعالان قرآنی قرآنی شهرستان سقز در راستای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در همایش تحلیل از فعالان قرآنی این شهرستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم بسیار مهم و ضروری است و از فعالان قرآنی که در این شرایط کرونا در منزل کرسی تلاوت قرآن کریم برگزار کردند قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به شرایط حاکم کشور و نشر فرهنگ قرآنی بیان کرد: با توجه به وضعیت ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، اداره تبلیغات اسلامی فعالیت‌های دینی و قرآنی را از فضای فیزیکی موجود به فضای مجازی انتقال داد.

 

حجت الاسلام رازیانی تصریح کرد: اهل قرآن کسانی هستند که خداوند آنان را انتخاب کرده تا در مسیر سعادت و تعالی گام بردارند و در واقع هر کسی به میزان تلاش و کوششی که در زمینه قرآن انجام می‌دهد، پاداش می‌گیرد.

 

حجت الاسلام  علی محمد فلسفی روحانی مستقر شهرستان سقز نیز در این همایش با تاکید بر نشر فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: کسانی که در خدمت قرآن و نشر مفاهیم قرآنی هستند توفیق بزرگی است که خداوند به آنها عنایت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین محور وحدت ما مسلمانان قرآن کریم است، اظهار کرد: قرآن، اهل بیت (ع) و دین اسلام مولفه‌های بزرگ وحدت در جوامع اسلامی هستند كه باید همواره به آنها تمسك كرد.

 

وی  به دعا، نماز و قرآن خواندن در این وضعیت کرونا اشاره کرد و گفت: بالاتر از زدن ماسک و رعایت مسائل بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا همچون قرآن، نماز خواندن و دعا کردن است.

 

این روحانی مستقر شهرستان سقز بیان کرد: قرآن کریم بیش از ۶ هزار آیه دارد و اگر با این آیات انس گرفته و به پیام‌های آن عمل کنیم از کرامات الهی برخوردار خواهیم شد.

 

وي با عنوان اينكه هر كه به قرآن چنگ زند از رستگاران خواهد بود تاكيد كرد: امروز مراجعه به قرآن جزو نيازهاي اساسي جامعه است زيرا افرادي كه با اين كتاب آسماني مانوس بوده‌اند در مسير الهي قرار داشته‌اند.

 

در پایان مراسم از 25 فعال قرآنی پیشکسوت قرآنی، مربی، قاری و حافظ قرآن کریم شهرستان سقز  تجلیل شد.

کد خبر 1004973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha