آماده دریافت ایده‌های نو از سوی روحانیون در حوزه تعمیق باورهای دینی هستیم

طالبی استاندار یزد گفت: پیشنهادمان این بود که بتوانیم از طریق اتاق‌های فکر در درون حوزه‌های علمیه یا روحانیون خوش‌فکر، ایده‌های جدیدی را در حوزه تعمیق باورهای دینی در استان دنبال کنیم و به اهداف بلندی دست‌یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی طالبی امشب در گردهمایی مجازی طلاب و روحانیون استان یزد با اشاره به اینکه کرونا را در شرایطی آغاز کردیم که بهترین تعامل و هماهنگی در استان یزد حاکم بود، اظهار داشت: این هماهنگی می‌توانست توسعه استان را در زمینه‌های مختلف رقم بزند که با کرونا و مسائل آن مواجه شدیم.

استاندار یزد اضافه کرد: این تعامل در بحث کرونا و مقطع شروع این مباحث به کمک ما آمد و شرایطی کرونا را آغاز کردیم که یکی از استان‌های با پیک بالای مبتلا به کرونا در سطح کشور بودیم.

وی اعلام کرد: در مقطعی که ستاد ملی کرونا برخی از این محدودیت‌هایی را مصوب نکرده بود ما در استان یزد یکسری محدودیت‌ها را اعمال کردیم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

طالبی با بیان اینکه روحانیون در بحث کرونا تلاش‌هایی بسیاری را انجام دادند، افزود: بعد از پیک اول ما بحث ماه مبارک رمضان را داشتیم که این‌قدر همراهی و هماهنگی بین مسئولین ستاد کرونا و روحانیون وجود داشت که قابل‌تصور نبود که این مسئله هم بسیار راهگشا بود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه نقش روحانیون در دوره کرونا و در برخی از حرکت‌های جمعی در سطح استان بسیار چشمگیر بود، اذعان داشت: بحث ضدعفونی معابر، کمک به کادر درمان و تدفین و تغسیل اموات کرونایی برخی از تلاش‌های روحانیون در سطح استان یزد در زمان کرونایی بود که جای تقدیر و تشکر فراوان از عزیزان دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز طرح شهید سلیمانی در تعداد زیادی از مساجد استان یزد با همکاری و همراهی روحانیون و طلاب در حال انجام است.

طالبی با بیان اینکه نمازهای جماعت را از فهرست محدودیت‌ها خارج کردیم، اعلام کرد: ان‌شاءالله بتوانیم برخی از مشکلات و مسائل اجتماعی در استان را با کمک روحانیون و طلاب حل‌وفصل سازیم.

استاندار یزد اذعان داشت: پیشنهادمان این بود که بتوانیم از طریق اتاق‌های فکر در درون حوزه‌های علمیه یا روحانیون خوش‌فکر، ایده‌های جدیدی را در حوزه تعمیق باورهای دینی در استان دنبال کنیم و به اهداف بلندی دست‌یابیم.

کد خبر 1005124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha