استقرار ۷ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی خصوصی

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به استقرار ۷ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی خصوصی گفت: ۴۹ شهرک دارای پروانه تأسیس و ۶۱ شهرک دارای پروانه بهره برداری هستند که در آنها ۷ هزار واحد صنعتی داخل این شهرک‌ها مستقرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اصغر صاحب با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما افزود: برای ساماندهی شهرک های غیردولتی کمک می کنیم تا مجوز شهرک صنعتی بگیرند و از مزایای آن بهره مند شوند. در بسیاری از شهرک ها, مشکل سند زمین برطرف شده است اما در برخی شهرک ها از جمله شهرک صنعتی اراک, میان زمین شهری و منابع طبیعی اختلاف نظر وجود دارد.

 

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس قانون اصلاح تبصره 5 بند الف ماده 3 قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، همه مزایا و موارد مربوط به شهرک های صنعتی دولتی از جمله مالیات و معافیت از عوارض شهرداری ها به شهرک های صنعتی خصوصی هم تسری دارد.

 

وی افزود: معاون حقوقی ریاست جمهوری در 16 اردیبهشت امسال به صراحت مقرر کرد که زمین شهرک های صنعتی به قیمت منطقه ای بر اساس کاربری صنعتی واگذار شود و با توجه به این موضوع باید به تولیدکنندگان کمک کنیم.

 

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هم گفت: این سازمان به هیچ عنوان زمین فروشی نمی کند و این تصور اشتباه است زیرا زمین را از منابع طبیعی می گیریم و زیرساخت ها را آماده می کنیم و فقط هزینه آماده سازی زیرساخت ها را می گیریم.

 

مصاحب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از 243 تصفیه خانه در 202 شهرک استفاده می شود و این تصفیه خانه ها ظرفیت تصفیه 168 هزار مترمکعب در شبانه روز را دارند.

 

وی اضافه کرد: حتماً باید با واحدهای صنعتی که بر اساس جواز تأسیس, سال ها زمین را گرفته اما هیچ اقدامی را انجام نداده اند, برخورد شود.

کد خبر 1006046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha