لزوم تقویت و رشد فعالیت های قرآنی میان دانش آموزان جهرم

حجت الاسلام مدبر از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا زمینه رشد و تقویت قرآن کریم در میان دانش آموزان جهرمی را بیش از پیش گسترش و در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (دوشنبه 1 دی) در آیین تجلیل از دانش آموزان منتخب قرآن و عترت شهرستان جهرم، با تاکید بر اهمیت انس با قرآن کریم، گفت: بزرگان دین همواره بر انس با قرآن کریم تاکید داشتند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه انسان در هر فضایی که با آن ارتباط داشته باشد کم کم رنگ و بوی آن فضا را به خود می‌گیرد، افزود: توفیق همنشینی با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سبب می شود تا روح و شخصیت با آن انس بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان باید از فرصت جوانی خود به خوبی بهره مند شوند، عنوان کرد: به جوانان توصیه می کنیم که در ایام جوانی چیزهایی را برای خودشان اندوخته کرده تا در پیری از آن استفاده کنند.

 

به گفته حجت الاسلام مدبر حفظ کردن یک آیه هم شاید در پیری دشوار باشد اما جوانی فصل استفاده و بهره مند شدن از آیات قرآن و کلام الله مجید است.

 

وی با اشاره به اینکه قدر لحظه لحظه های جوانی را باید دانست چرا که سن بالا رود کار دشوار می شود، تصریح کرد: چیزی بهتر و بالاتر از قرآن نیست که انسان با آن ارتباط داشته باشد و مأنوس شود.

 

امام جمعه جهرم همچنین از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا زمینه رشد و تقویت قرآن کریم در میان دانش آموزان را بیش از پیش گسترش و در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان سخنان خود تصریح کرد: همچنین باید بستری فراهم شود تا به سمت شهر قرآنی حرکت کرده و این مهم در شهرستان جهرم محقق شود.

 

کد خبر 1006294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha