اجرای طرح «صدای مشاور» و «همدل» در مدارس صومعه‌سرا

بالو گفت: سه طرح همدل، پیام مشاور و صدای مشاور با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای مطلوب، بررسی شرایط تحصیلی و روانشناختی دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده به لحاظ شیوع ویروس کرونا و تغییر بستر آموزشی و پرورشی مدارس از شکل حضوری به غیر حضوری، طرح‌های همدل، پیام مشاور و صدای مشاور در سطح مدارس شهرستان اجرا می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: این سه طرح از آبان ماه امسال با هدف شناخت سریع و به موقع نیازها، مشکلات و دغدغه‌های آموزشی و روانشناختی دانش‌آموزان و والدین، تسهیل‌گری در ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای مورد نیاز دانش‌آموزان و ارجاع به موقع دانش‌آموزان نیازمند خدمات روانشناختی و حمایتی، در مدارس در حال اجرا است.

 

وی گفت: طرح «پیام مشاور» با هدف اطلاع‌رسانی سریع و بموقع به مخاطبان در سطوح مختلف و آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان و اولیا براساس نیازهای روانشناختی آنان از طریق تشکیل کانال مشاوره‌ای در شبکه شاد در سطح مدرسه اجرا می‌شود.

 

بالو تصریح کرد: «طرح همدل» نیز در قالب ساعت موظف مشاوران در مدرسه صورت می‌پذیرد و کلیه مشاوران مدارس طبق زمانبندی مشخص به طور مستمر حداقل هر ماه یک بار از طریق تماس تلفنی با دانش‌آموزان، ضمن معرفی خود به عنوان مشاور و بیان برنامه‌ها و فعالیت‌های مشاوره مدرسه، در جریان مسائل روان‌شناختی، تحصیلی و فرایند یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان قرار می‌‏گیرند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به طرح «صدای مشاور» بیان کرد: در این طرح مشاوران مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهرستان نیز، دانش‌آموزان مدارس فاقد مشاور را به صورت تلفنی تحت پوشش خدمات مشاوره تحصیلی و تربیتی قرار می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های سه گانه مشاوره‌ای و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در شرایط کرونا در کاهش فشار و استرس دانش‌آموزان و خانواده ها مؤثر است.

کد خبر 1006978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha