ویژه برنامه های ایام فاطمیه در ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری  برگزار می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه های ویژه ای در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود، گفت: اجرای برنامه های در فضای مجازی با محوریت تبیین سیره و ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س) اجرا می شود.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با تسلیت  مناسبت فرا رسیدن شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد:  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام برنامه های ویژه ای را به مناسبت گرامیداشت ایام دهه اول فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح استان برگزار می کند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با تاکید بر الگوی گیری آحاد مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد از ولایت پذیری حضرت فاطمه(س)، یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام، یکی از بزرگترین بانوان دنیا و جهان اسلام  است که سوره مبارکه کوثر نیز در شأن ایشان نازل شده است.

 

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) دوخت گرامی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص)  و مادر همه  سادات و فخر عالم  است و  بر همه ما لازم و واجب است که در  ایام شهادت  بانوی مکرم اسلام، برنامه های ویژه ای را برگزار و در راستای شناخت هر چه بیشتر سیره و منش آن حضرت گام برداریم.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی، برنامه های گرامیداشت ایام فاطمیه در دو  بخش در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می شود.

 

چراغی پور افزود: برخی برنامه های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بعضی از مساجد استان که دارای فضا و شرایط مناسبی در راستای رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی هستند برگزار می شود، با توجه به اینکه استان ایلام هم اکنون در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارد، برخی مراسمات را می توان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی اجرا کرد.

 

وی بیان کرد: در تلاش هستیم  این برنامه ها را در صورت اجرا، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در سطح کانون های مساجد استان اجرا کنیم و در این برنامه ها نیز نسبت به معرفی شخصیت ولای و سیر و منش این بانوی گرامی اسلام، در قالب فعالیت های عمومی و همگانی اقدام شود.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  گفت:  همچنین در فضای مجازی برنامه های ویژه ای در راستای معرفی سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری کانون های مساجد استان برگزار می شود و  مسابقات فرهنگی ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دهه اول فاطمیه در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری شهری، روستایی و عشایری اجرا می شود.

 

چراغی پور با بیان اینکه برنامه های ویژه ای نیز در کانون هایی که به نام نامی حضرت فاطمه زهرا(س) مزین هستند برگزار می شود، گفت: همچنین مراسم عمومی ایام فاطمیه به مدت ۲ شب در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار می شود که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت ۱۹ شب در ایام فاطمیه در مصلای شهر ایلام برگزار می شود و  کانون فرهنگی هنری با تمام قوا و با تعامل و همکاری با هیئات مذهبی در برگزاری این مراسم مشارکت گسترده ای خواهند داشت.

کد خبر 1007936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha