بی بصیرتی مدعیان حق موجب انزوای حق می شود

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه بی بصیرتی مدعیان حق موجب انزوای حق می شود، گفت: هر جایی جبهه مدعی حق زمین‌گیر شده و آسیب دیده از بی‌بصیرتی بوده وگرنه حق به صورت طبیعی بر باطل غالب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۷ دی) در دیدار دست اندرکاران مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: عنصر بصیرت یک موضوعی است که زندگی جوامع بشری را رقم می زند و از کنار این ساده نمی توان گذشت، این یک معیار است؛ هر جایی جبهه مدعی حق زمین‌گیر شده و آسیب دیده از بی‌بصیرتی بوده وگرنه حق به صورت طبیعی بر باطل غالب است. 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بی بصیرتی مدعیان حق موجب انزوای حق می شود، گفت: هر جایی و به هر نسبتی پیروزی و موفق بوده‌اند رمز آن بصیرت است.

 

وی با اشاره به اینکه سه اهل در تحقق بصیرت نقش دارد که اگر انجام شود بصیرت حاصل می شود، افزود: بخشی از آن سرمایه علمی، تعلیم و تعلم، تربیت، تذکر و نصیحت است که در این قالب خدا به شما قوت دهد وظیفه بسیار ارزشمندی را انجام دادید و یک انسان اگر به وسیله شما هدایت شود و در راه حق قرار بگیرد با ارزش‌تر از تمام آنچه است که آفتاب بر آن می‌تابد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اصل دوم در تحقق بصیرت را میزان تقوا در هر فردی است، ادامه داد: بصیرت وقتی حاصل می شود که فرد حق طلب باشد و اگر کسی در درون به دنبال حق نیست هرگز به بصیرت نمی رسد و و برای تشخیص حق از باطل باید تقوا رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تقوا به دو صورت تقوای عقلی و شرعی است، اگر فردی تقوای عقلی داشته باشد به تقوای شرعی و ایمانی می رسد و اگر فردی تقوای عقلی نداشته باشد حتی اگه همنشین پیغمبران خدا باشد نیز به تقوا نخواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه در ۴۲ سال اخیر نیز وجود داشته اند افرادی که شاید سوادی نداشته اما تقوا داشته و هیچگاه اشتباهی نکرده اند، افزود: اما چه بسا افرادی که تحلیلگر و با سواد بوده‌اند اما از همه گمراه‌تر بوده‌اند.

 

آیت الله عبادی در ادامه اصل سوم جهت تحقق بصیرت را فهمیدن معانی واژه ها و الفاظ دانست و گفت: واژه ها همواره معانی مختلفی دارد، به طوری که یک معنی محاوره ای داشته، اما در مسائل حقوقی، سیاسی و در واژگان استعمار گران معانی دیگری می‌دهد.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بسیاری از مواردی که افراد گول می خوردند و باعث می شود مردم به اشخاصی اعتماد کنند که حرف استعمارگران را می‌زنند، به کار بردن الفاظ و واژه‌هایی است که در محاوره بسیار زیباست اما در فرهنگ لغت سیاسی و استعماری معنای دیگری می‌دهد و باعث می شود مردم دل به چیزی بدهند که برای آنها خطرناک است.

 

به گفته وی خطرناک ترین سلاح روز الفاظ و واژگان است و این افرادی که دم از حقوق، آزادی و جامعه جهانی می زنند، باید پرسید منظورتان کدام حقوق و آزادی است؟ با الفاظی که در سیاست یک معنی و در اجتماع معنی دیگری می‌دهد مردم را گول می زنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای درک بهتر واژه ها نیاز به یک فرهنگ نامه است تا مردم معانی مختلف واژه ها را بدانند، افزود: خانواده ها، آموزش و پرورش، حوزه‌ها و دانشگاه ها آموزش لازم جهت افزایش تقوا و بصیرت را انجام نداده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر این سه اصل  در کنار هم تحقق یابد، بصیرت حاصل می‌شود، افزود: مردم ایران اسلامی مردم بسیار خوبی هستند و همواره در بزنگاه های مختلف به عهد خود وفا کرده اند اما راه ناهمواری پیش رو است.

 

 

 

 

کد خبر 1008180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha