استان قزوین موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد

حجت الاسلام مجیدی گفت: قزوین یکی از استان هایی است که موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد به طوری که در خصوص موقوفه شارع الرسول در مجاورت حرم امام علی (ع) سال ها پیگیر هستیم ولی وضعیت این موقوفه همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه ویدیو کنفرانسی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با مدیران کل اوقاف و امورخیریه و روسای ستاد عتبات عالیات استان های کشور که امروز (یکشنبه ۷ دی) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور مسئول مجمع ستاد عتبات عالیات است، این درخواست وجود دارد که در استان ها هم ادارات کل اوقاف در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی عتبات عالیات دخیل باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: استان قزوین یکی از استان هایی است که موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد به طوری که در خصوص موقوفه شارع الرسول در مجاورت حرم امام علی (ع) در نجف سال ها پیگیر هستیم ولی وضعیت این موقوفه همچنان بلاتکلیف است که امیدواریم با همکاری ستاد عتبات این موضوع مرتفع شود.

 

«مهدی طاهرخانی» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین هم اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد عتبات عالیات این امیدواری وجود دارد که ضمن بومی سازی آن همکاری های بیشتری را بین این ۲ مجموعه شاهد باشیم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور هم در این جلسه با اشاره به خدمات مواکب استان قزوین در اربعین گفت: بقاع متبرکه و مواکب استان قزوین حضور پررنگی در اربعین داشتند که این حضور پررنگ و اثرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام «مهدی خاموشی» یادآور شد: در خصوص دخیل بودن ادارات کل اوقاف استان ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی های ستاد های عتبات عالیات استانی، انعقاد تفاهم نامه ای در این حوزه و در سطح کلان نشان می دهد که ادارات کل استان ها هم با اجرایی کردن این تفاهم نامه در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در این حوزه می توانند دخیل باشند.

 

کد خبر 1008345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha