پروژه های سلامت محور نهبندان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیکی گفت: پروژه های سلامت محور شهرستان نهبندان بیش از۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (7 دی) در  نشست مجمع خیرین سلامت شهرستان نهبندان اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت به دنبال شیوع بیماری کرونا در شهرستان شکل رسمی به خود گرفت و  معتمدان و خیرین در این مجمع کار خیرخواهانه را کلید زدند.

 

فرماندار نهبندان هدف از تشکیل مجمع خیرین را جمع آوری کمک ها و جهت دادن کمک ها به سمت و سوی کار خیر عنوان و تصریح کرد: بعد از تشکیل مجمع با خیرین بومی ارتباط گیری و مکاتباتی  ارسال و کمک هایی جمع آوری شد.

 

بیکی بیان کرد: به همت خیّرین بیش از یک میلیارد تومان برای تکمیل کلینیک تخصصی پزشکان اختصاص یافته است، همچنین برای سرامیک و مصالح آن کمک های جمع آوری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه های سلامت محور شهرستان نهبندان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند،  عنوان کرد: تکمیل اورژانس بیمارستان شهرستان نیازمند 15 میلیارد تومان است که پنج میلیارد آن را بنیاد برکت و 10 میلیارد تومان دیگر هم از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تأمین خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: تاکنون سه میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دو میلیارد تومان هم بنیاد برکت برای تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان واریز کرده اند.

 

بیکی از آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی نهبندان خبر داد و گفت: تقاضا داریم چون به لحاظ نقدی در این پروژه اعتبار داریم، این پروژه تا سال آینده به بهره بردایر برسد.

 

وی عنوان کرد: همچنین پروژه های مرکز جامع روستای دهک و مرکز شهری بیش از 60  تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا پایان امسال تکمیل خواهند شد.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به نیاز بیمارستان نهبندان به دستگاه اکسیژن ساز، افزود: محل نگهداری این دستگاه آماده سازی شده  که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد، همچنین تا کنون ساختمان مرکز تصویر برداری و دستگاه سی تی اسکن، رادیولویژی، لاپاروسکوپی راه اندازی و افتتاح شده  است.

 

وی در پایان بر تکمیل زیر ساخت های بهداشتی نهبندان تأکیدکرد و گفت: این زیرساخت ها را باید برای کمک و رفع دغدغه درمان بیشتر کنیم تا شاهد مهاجرت کمتر باشیم.

کد خبر 1008438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha