جذب قشر خاکستری به حوزه طراحی و تولید پوشش اسلامی باید در اولویت باشد

ولیپور بر لزوم در اولویت قرار گرفتن جذب قشر خاکستری جامعه در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی حوزه طراحی و تولید پوشش ایرانی اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «پیمان ولیپور» امروز( 7دی) در نشست صمیمی اعضای تفاهم نامه چهارجانبه(عفاف و حجاب و پوشش اسلامی) به تقارن دهه بصیرت با ایام فاطمیه و اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و در خصوص شهادت دانشمند هسته‌ای کشور «محسن فخری زاده» گفت: ترور ناجوانمردانه فرزندان برمند ایران اسلامی همانند دانشمندان هسته ای، عمق کینه و دشمنی و در عین حال نومیدی دشمنان انقلاب اسلامی در ممانعت و جلوگیری از پیشرفت‌های درخشان و توقف ناپذیر و غیر قابل انکار نظام اسلامی در ابعاد گوناگون علم و فناوری را تصویر می کند.

 

سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد قائمشهر به تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی در قبال ملت ایران اشاره کرد و افزود: تحریم یه نوع ترور است چون دست دشمنان به جایی نمی رسد با این اعمال خصمانه به دنبال ضعیف کردن نظام است. چرا که جمهوری اسلامی ایران قطب موثری در دنیا است؛ آوازه ایران عزیز در عرصه های مختلف دینی، فرهنگی، علمی و ... با گذشت ۴۱ سال بعد از انقلاب در همه جا طنین انداز است.

 

وی در ادامه سخنانش بخش اعظمی از پیشرفت های علمی و فرهنگی کشور را مرهون فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهاد انقلابی دانست و گفت: این دانشگاه از مردم است و برای مردم کار می کند و تمام املاک و دارایی های دانشگاه آزاد برای مردم است.

 

ولیپور به پیشینه واحد دانشگاهی شهرستان قائمشهر از سال 1362اشاره کرد و افزود: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر، ۸۲هزار فارغ التحصیل داشته و بیش از ۳۰۰هیئت علمی دارد. هم اکنون این دانشگاه جز دانشگاه های هم تراز دانشگاه های دولتی است.

 

وی اذعان کرد: اگر می بینید آمریکا در خاورمیانه به هر طریقی نام ایران را می آورد و دائما درحال کارشکنی برای نظام است به جهت اثرگذاری نخبگان و دانشگاهیان در عرصه های علمی، فرهنگی و... است که موجب برانگیخته شدن حساسیت دشمن شد.

 

ولیپور با بیان اینکه دانش و علم راه درست را برای ما ترسیم می کند، افزود: برای پاسداری از دستاوردهای نظام و تلاش برای پیشرفت روز افزون نظام باید معرفت و آگاهی ما نسبت به دانش روز افزایش یابد.

 

وی در بخش دیگر سخنانش به تفاهم نامه چهارجانبه(عفاف و حجاب و پوشش اسلامی) که مابین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مازندران، واحد طراحی مد و لباس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر، نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران جهت بررسی اوضاع نابسامان بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه امروز و اینکه چرا حلقه وصلی بین دستگاه فرهنگ و هنر، حوزه  و دانشگاه برای رفع کم و کاستی‌های حوزه پوشش اسلامی ایرانی برقرار نمی‌شود، به امضا رسیده اشاره کرد و گفت: تلاش داریم در قالب این تفاهم نامه آوازه ایران اسلامی در حوزه پوشش اسلامی نیز برسر زبان ها باشد.

 

ولیپور خواستار انتشار فراخوان طراحی لباس اسلامی در ذیل این تفاهم نامه شد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و دریافت کدشیما برای طرح های ایرانی اسلامی خروجی این فراخوان خواهد بود.

 

وی به فعالیت طراحان مد و لباس دانشگاه آزاداسلامی قائمشهر در حوزه پوشش ایرانی اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان شد: باید با انتشار فراخوان های برگزاری جشنواره ها و مسابقات فرهنگی هنری، زمینه جذب افکار خاکستری را فراهم کنیم تا در کنار طراحان مد و لباس دانشگاه سایر علاقه مندان به این حوزه پای کار بیایند.

 

به گزارش شبستان، این تفاهم نامه سه هدف علمی، اقتصادی و فرهنگی بدین شرح دارد.

 

اهداف علمی:

1-تقویت و توسعه تحقیق و پژوهش و تحکیم اهمیت علم و فن‌آوری اطلاعات

2-ارتقاء سطح علمی با شناسایی و حمایت از استعدادها و شکوفایی نوآوری‌ها

3-بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان

4-تلاش در جهت ایجاد مدیریت یکپارچه در راستای توسعه پایدار ایجاد ساختار مدیریت دانش در استان

5-ایجاد زنجیره علم و فناوری،مهارت، تولید محصول و تجاری‌سازی فعالیت‌های دانش‌بنیان

 

اهداف اقتصادی:

1-تدوین طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

2-ارتقاء سطح اقتصادی و دستیابی به استقلال اقتصادی خوشه‌های تولیدی

3-شناسایی پتانسیل‌های منطقه‌ای و استفاده بهینه از آن‌ها جهت رشد و شکوفایی اقتصادی

4-ایجاد زمینه افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی فرهنگی

5-افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش،مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه

 

اهداف فرهنگی:

1-تعمیق و گسترش معرفت و بصیرت دینی و فضایل اخلاقی

2-تقویت هویت اسلامی ایرانی و افزایش آگاهی‌های عمومی درباره فرهنگ، تمدن و هنر اسلامی ایرانی با تأکید بر آداب‌ورسوم

3-مواجهه فعال و هوشمند با جریان تهاجم فرهنگی

4-ایجاد زمینه‌های رشد کمی و کیفی آثار و خدمات فرهنگی و بستر مشارکت مردمی در عرصه فرهنگی

5-تدوین استراتژی فرهنگی و ارائه الگوهای مناسب بر مبنای ارزش‌ها و اصول فرهنگ اسلامی و ایرانی

 

امید است، خروجی این تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی، تولید و عرضه مد و پوشاک اسلامی ایرانی  و نهایتاً اشتغال‌زایی باشد.

کد خبر 1008533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha