حوزه و دانشگاه برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی راهکار ارائه دهند

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: حوزه و دانشگاه می توانند با وحدت رویه در اهداف و جهت گیری های کلی جامعه، برای تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و میراث فرهنگی راهکار ارائه دهند.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه مراسم راه اندازی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه با گرامی داشت دهه بصیرت و پیوند امت با ولایت گفت: دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل و با عضویت مدارس چهارگانه علمیه و دانشگاه های پیام نور، فرهنگیان، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و پردیس پزشکی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: وحدت دو قشر حوزه و دانشگاه به مثابه دو بال علمی و فرهنگی کشور است که در ارتقای مسائل مادی و معنوی و پیشبرد اهداف و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ بیگانگان بسیار تأثیرگذار و نقش آفرین است.


ضابطی افزود: حوزه و دانشگاه می توانند با وحدت رویه در اهداف و جهت گیری های کلی جامعه، برای تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و میراث فرهنگی راهکار ارائه دهند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: این دبیرخانه به عنوان مغز متفکر و قلب تپنده شهرستان در مسائل اجتماعی و فرهنگی تبادل نظر می کنند و با نشست های هم اندیشی، راهکارهای عملیاتی و اجرایی و نقشه راه موضوع مورد نظر را جهت تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارائه می کنند.

 

ضابطی افزود: شورای فرهنگ عمومی هم موضوعات ارائه شده توسط دبیرخانه را در جلسات مطرح خواهد کرد و پس از تصویب آن برای عملیاتی شدن توسط دستگاه های اجرایی و ادارات مرتبط ابلاغ خواهد شد.



وی خاطر نشان کرد: مسئولیت این دبیرخانه از سوی رییس شورای فرهنگ عمومی به مدت یک سال به دکتر محسن صانعی رئیس دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است.

کد خبر 1008787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha