«سرباز» بیان احساس من به سردار شهید سلیمانی با زبان موسیقی بود

آهنگساز پوئم سمفونی سرباز گفت: من در این اثر تمام توانم را گذاشتم که با موسیقی احساس ام را به سردار شهید سلیمانی بیان کنم.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست تشریح برنامه های نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و رونمایی از پوئم سمفونی سرباز صبح امروز سه شنبه 9 دی ماه با حضور معاون امور هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عوامل ساخت پوئم سمفونی سرباز برگزار شد.

در این نشست «آرمان مهربان»، آهنگساز پوئم سمفونی سرباز درباره ساخت اثری به یاد سردار شهید سلیمانی گفت: پوئم سمفونی سرباز در وصف سردار شهید سلیمانی است  و با زبان موسیقی سردار شهید سلیمانی را توصیف می کند.

آهنگساز پوئم سمفونی سرباز افزود: من تمام توان ام را گذاشتم که با موسیقی احساس ام را به سردار شهید سلیمانی بیان کنم و این اثر را با الهام از یک بیت شعر استاد مودب با این عنوان دل را سربلندی ها /سرت را سر به زیری ها ساختم، سربلندی و سر به ریزی در این شعر مرا تحت تاثیر قرار داد و این اولین ایده ای بود که خواستم در این موسیقی بیان کنم.

وی خاطر نشان کرد:  تیم کاری و تک تک اعضایی که در ساخت پوئم سمفونی سرباز  نقش داشتند با جان و دل برای تولید آن کار کردند و من در این بیست سالی که فعالیت کار موسیقیایی می کنم چنین چیزی به خود ندیده بودم، یک عشق و بسیج عجیبی برای ساخت این اثر اتفاق افتاد که هم جان و انرژی شان را برای ساخت آن گذاشتند، من عشق و علاقه را در تک تک آنها برای تولید این اثر دیدم و همه اینها با هدایت آرش امینی اتفاق افتاد. همدلی بین من و آرش امینی باعث شد که کار خوب پیش برود و به بهترین نتیجه مطلوب برسد.

آرمان مهربان درباره اینکه آیا پوئم سمفونی سرباز می تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: موسیقی ارکسترال و پوئم سمفونی موسیقی ای نیست که عامه مردم با آن ارتباط برقرار کند، چون تعداد ساز ها در این گونه موسیقی زیاد است همین کار را پیچیده تر می کند و نمی شود که عامه مردم با آن ارتباط برقرار کنند. من سعی کردم پوئمی بنویسم که مردم دوست داشته باشند و این اثر شنیده شود. برای همین ملودی های زیبا نوشتم، وقتی ملودی زیبا باشد می تواند با مردم بیشتر ارتباط برقرار کند. در موسیقی کلاسیک ملودی های زیبایی به کار بردم که با مردم ارتباط برقرار کند و سعی کردم که بخش احساسی کار خیلی پررنگ شود تا با قلب مردم ارتباط داشته باشد.

کد خبر 1009406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha