غیبت شهردار رشت در جلسه شورای این شهر حاشیه ساز شد

غیبت شهردار رشت از ابتدای جلسه شورای این شهر و حضور چند دقیقه ای وی در ادامه این جلسه حاشیه ساز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در حالی که قرار بود «سیدمحمد احمدی» شهردار رشت در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای این شهر که ظهر امروز(چهارشنبه،۱۰ دی) برگزار شد، حضور یابد و به ارائه گزارش عملکرد دو ماهه خود بپردازد، اما حضور نیافتن وی موجب ایجاد حواشی جدید در جلسه شورا شد.


در ابتدای این جلسه، انتظار می رفت «سیدمحمد احمدی» گزارش کارکرد خود در مسئولیت شهردار را به اعضای شورا ارائه کند اما حضور نیافتن وی موجب انتقاد اعضا شد تا اینکه در نهایت در دقایق پایانی جلسه امروز، شهردار در جلسه حاضر شد در حالی که ارائه گزارش را به جلسه هفته آینده شورا موکول کرد.


در نطق پیش از دستور این جلسه، عضو شورا نسبت به بی توجهی شهردار به حضور در صحن علنی اعتراض کرد.

«اسماعیل حاجی پور» با بیان اینکه چندمین بار است که شهردار به دلایل مختلف از حضور در صحن علنی شورا امتناع می کند، از رییس شورا هم به دلیل همراهی با غیبت شهردار انتقاد کرد.


وی با بیان اینکه نباید هیچ جلسه ای برای شهردار، مهم‌تر از شورای شهر باشد گفت: شهردار موظف است به شورا بیاید و در جلسه علنی به مردم درباره اقدامات خود و شهرداری توضیح دهد.


حاجی پور افزود: اختیارات قانونی رییس شورا هم در موافقت با دلایل شهردار برای غیبت در شورا محدود است و این رویه که شهردار هر بار از حضور در صحن علنی شورا امتناع می کند، درست نیست.


وی همچنین با توصیه به شهردار اظهار کرد: اتهام زنی به مدیران شهرداری بدون مستندات، پیگرد قانونی دارد و شهردار نمی تواند به راحتی به نیروهای شهرداری اتهام بزند.


این عضو شورا با تاکید بر حفظ آرامش شهر و شهرداری تصریح کرد: از شهردار جدید انتظار می رفت به مبارزه با فساد کمک کند اما اتهام زنی به مدیران شهرداری، به طور ناآگاهانه، خود نوعی کمک به فساد محسوب می شود.


در ادامه این جلسه، رییس شورا از هماهنگی شهردار با وی برای غیبت در جلسه امروز خبر داد. «احمد رمضانپور نرگسی» گفت: حضور نیافتن شهردار علی رغم دعوت وی در ساعت صحن علنی به دلیل ورود کارشناسان وزارت کشور برای بازدید از پروژه های حوزه پسماند شهرداری بوده و غیبت وی هماهنگ شده بود.


با این‌همه پس از این سخنان، در حالی که نماینده شهردار در شورا از ابتدای جلسه امروز در صحن حضور داشت، دقایقی نگذشت که شهردار در صحن شورا حاضر شد، اما ارائه گزارش عملکرد دو ماهه را به جلسه هفته آتی موکول کرد.

 

*افزایش غیرموجه تعرفه خدمات و عوارض شهرداری

در این جلسه، رییس شورا نسبت به افزایش بهای تعرفه خدمات و عوارض شهرداری برای سال ۱۴۰۰ هشدار داد.


رمضانپور با بیان اینکه افزایش غیرموجهی در تعرفه های سال بعد شهرداری مشاهده می شود گفت: به نظر می رسد به نام ساده سازی فرمول ها، شاهد افزایش تعرفه ها و عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۰ هستیم که این موضوع به ضرر مردم است.


وی تاکید کرد: کمیسیون های برنامه و بودجه و توسعه و عمران شورا به‌دقت نسبت به بررسی فرمول های محاسبه تعرفه و عوارض بپردازند تا شاهد ضرر و زیان به شهروندان در سال آتی نباشیم.


با این سخنان، رییس کمیسیون توسعه و عمران هر گونه افزایش غیرموجه در بهای خدمات و عوارض را رد کرد و گفت: هنوز در حال بررسی جداول تعرفه ها و عوارض هستیم.


« امیرحسین علوی» خاطرنشان ساخت: هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده و بررسی ها درباره جداول تعرفه ها و عوارض ادامه دارد.

کد خبر 1009837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha