ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی دولت برای تسهیل در امور بخش خصوصی

رزم‌حسینی با اشاره به روند مثبت تامین مواد اولیه کارخانجات و اقلام مورد نیاز مردم با ابلاغیه های ستاد اقتصادی دولت گفت: ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی با آثار مثبت همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا رزم حسینی» عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تبریز، اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای دولت، تأمین مواد اولیه کارخانجات است که ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی، کمک شایانی به این حوزه کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تامین مواد اولیه کارخانجات و اقلام مورد نیاز مردم با ابلاغیه های ستاد اقتصادی دولت به خوبی در حال انجام است، گفت: صادرکنندگانی که تعهدات ارزی دارند می توانند با استفاده از ارز متقاضی یا واردات مواد اولیه و اقلام ضروری در مقابل صادرات، تعهدات ارزی خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به تسریع در ترخیص کالاهای مانده و رسوبی در گمرکات، اضافه کرد:  با ابلاغ این سیاست و همچنین دیگر سیاست های اقتصادی شاهد افزایش صادرات از مهرماه بودیم که این افزایش تا پایان سال نیز تداوم دارد.

رزم حسینی در ادامه سخنان خود، استان آذربایجان شرقی را استانی صنعتی و از بزرگترین استان‌های صادر کننده کشور دانست و گفت: به خاطر اهمیتی که به بخش خصوصی، تشکل ها و انجمن ها در روند سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی می دهیم کار خود را در این سفر از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز آغاز کردیم.

همچنین «حبیب امین زاده» در سخنانی درخواست اصلی استان از وزیر صمت را شروع واقعی عملیات اجرائی پروژه نفلین سینیت دانست و اظهار داشت: این استان پتانسیل های معدنی بزرگی دارد و در حال حاضر رتبه اول تولید مقاطع فولادی را به خود اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در سال گذشته صادرات آذربایجان شرقی 30 درصد از نظر ارزشی و 50 درصد  از نظر وزنی رشد داشته و امسال هم به برنامه جهشی سال جهش تولید کاملا پایبند بودیم. 

وی ادامه داد: در زمینه مواجهه با پاندمی کرونا به میزان 100 میلیون دلار دستگاه های تولید ماسک را داخلی سازی و از خروج ارز جلوگیری کردیم و در حال حاضر 500 دستگاه تولید ماسک استان در حال فعال هستند.

کد خبر 1010537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha