پیام تسلیت رئیس کمیته امداد در پی ارتحال حضرت آیت‌الله مصباح یزدی

رئیس کمیته امداد در پیامی درگذشت عالم وارسته و عارف، حضرت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان  به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) متن پیام تسلیت سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در پی درگذشت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی به شرح زیر است:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

با تأسف و تأثر عمیق، ارتحال عالم وارسته، فیلسوف فرزانه، فقیه مجاهد و انقلابی، حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (اعلی الله مقامه الشّریف) همه دوستداران و شاگردان مکتب انقلاب اسلامی را داغدار کرد.

این عالم بزرگوار که تربیت یافته محضر آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)، آیت‌الله علامه طباطبایی و آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت (رضوان الله تعالی علیهم) بود، عمر خویش را در راه کسب معارف اسلامی و دینی صرف نمود و از آغاز نهضت اسلامی تلاشی مستمر در راه اعتلای مکتب اسلام و قرآن کرد. ایشان در دوران پیش از انقلاب با همکاری شهید آیت‌الله بهشتی در مدرسه حقانی شاگردان فراوانی را تربیت نمود و با انتشار جزوات دینی و فرهنگی با ترویج معارف دینی، شبهات گروه‌های معاند و ضد اسلام را خنثی کرد.

حضرت آیت‌الله مصباح در ایام آغازین انقلاب اسلامی با حضور در نشست‌های عقیدتی، سران احزاب چپ‌گرا و معاندین اندیشه اسلام و انقلاب اسلامی را به چالش کشید و در دفاع از حریم ولایت و اسلام از هیچ کوششی دریغ نکرد. این عالم فرزانه همچنین با تأسیس مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی (ره) شاگردان فاضل و توانمندی را در حوزه معارف دین و اندیشه اسلامی تربیت نمود. ایشان در مجالس دوم، سوم و چهارم خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم خوزستان و تهران نقشی پررنگ و مؤثر ایفا نمودند.

این انسان بزرگ و پرهیزگار در طول دهه‌های گذشته تا پایان عمر بابرکت خویش، همه‌ی حوادث و ناملایمات را در عرصه دفاع از حریم اسلام ناب به جان خرید و چون کوهی استوار در دفاع از حقانیت و سیره انقلاب و نظام ایستادگی کرد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به ساحت قدسی آقا امام زمان (عج)، محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، خاندان گرامی، ملت عزیز ایران اسلامی و روحانیت عظیم الشان و همه ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم صمیمانه تسلیت عرض می‌نمایم و برای ایشان از خداوند متعال علو درجات را مسالت دارم.

سیدمرتضی بختیاری»

کد خبر 1010983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha