سردار شهید سلیمانی و همراهانش در دین به کمال رسیدند

حجت الاسلام شمس الدین گفت: اگر امروز از شهیدان سلیمانی، فخری زاده، ابومهدی و مصباح و سایر بزرگان یاد می کنیم برای آن است که آنها به رشد و کمال رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» شامگاه(شنبه،۱۳ دی) در مراسمی که به مناسبت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و اربعین دانشمند هسته ای فخری زاده، ارتحال آیت الله مصباح یزدی و ایام فاطمیه در دانشگاه آزاد اسلامی انزلی برگزار شد، گفت: مسئله‌ای که آنها به آن دست یافتند و عامل ارزش، قوام و محبوبیت آنها شده این ویژگی است که به کمال در دین رسیده‌اند اما از دست دادن این شخصیت‌ها و بزرگان خسارات جبران ناپذیری در بخش‌های مختلف جامعه و به‌خصوص به نیروهای خدوم نظام اسلامی وارد کرد.

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: سخن گفتن از بزرگان و برجستگان باید موجب شود در این مسیر ثابت قدم‌تر باشیم اما جای بسی تاسف دارد با اینکه می دانیم باز در مسیر ولایت نیستم. حرف از ولایتمداری می زنیم ولی از حرف تا عمل فرق است چرا که عمل حقیقی با ظاهرسازی متفاوت می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه مسائل و معارفی که در دین مطرح و ارائه می شود برای رشد انسان است، تاکید کرد: شخصیت‌های برجسته‌ای که نظام جمهوری اسلامی از دست داده، زمانی پا به عرصه وجود گذاشتند و رشد کردند که هزاران نفر در سراسر دنیا همزمان با آنها به دنیا آمدند، اما تنها این شخصیت‌ها توانستند از فرصت عمر و امکانات استفاده کرده و به این درجه و مرتبه دست یابند.

 

شمس‌الدین متذکر شد: اگر انسان از فرصت و امکانات برای رسیدن به نورانیت و هدایت بهره گرفت آینده درخشان دارد اما گاهی افراد پس از یک عمر غفلت و بطالت با توبه در مسیر عبودیت قرار می‌گیرند و حتی اگر یک شب زنده باشند به عبودیت می‌رسند.

 

وی اظهار داشت: آنها که راه سعادت و نجات را می‌شناسند و تمایلات و نفسانیت را کنار می‌زنند، مجاهدان بزرگی هستند. جهاد نفس، انسان را حرکت می‌دهد حتی اگر  یک لحظه و یک ساعت در دنیا زنده مانده باشد. چه بسا روحانیونی هستند که در حوزه علمیه درس خوانده‌اند و کلاس‌های درس هم دارند اما حرکت آنها در مسیر نفسانیت بوده و ولایت الهی نیست.

 

وی ادامه داد: اما کسانی که اهل دفاع و جهاد و میدان نبرد هستند مانند سردار سلیمانی از همه چیز می گذرند و با همه وجود در مسیر الهی قرار می‌گیرند.

 

شمس‌الدین افزود: در معارف دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری بر روی مسئله امامت و ولایت که وظیفه راهبری و هدایت انسان‌ها را دارد تاکید بسیاری شده است چون غیر از این راهی برای کمال انسان نیست اگر دست انسان از ولی الهی جدا شود در مسیر ذلالت قرار خواهد گرفت.

 

امام جمعه انزلی این ویژگی مشخصه را مایه کمال دین و اسلام دانست و تصریح کرد: اگر کسی از مسیر الهی دور شد عبادتش بی‌ارزش است. با بررسی تاریخ ادیان می توان به این نکته دست یافت که جدا از تبعیت از ولی الهی به کمالی مطلوب و الهی نمی توان رسید.  

 

وی در پایان به جریان فتنه در زمان امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)اشاره و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و پس از طی 42 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده، فتنه های کوچک و بزرگ بسیاری در این کشور اتفاق افتاده که آخرین و خسارت بارترین آن فتنه 88 بود که در 8 و 9 دی سرکوب شد و خسارت‌هایی به بار آورد که به تعبیر مقام رهبری جبران ناپذیر است.

 

کد خبر 1011092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha