همراهی روحانیت در شرایط سخت کرونایی تصویری زیبا از این روزها به یادگار گذاشت

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حضور گسترده شاگردان مرحوم آیت الله مصباح در مراکز علمی و اجرایی کشور، نشان از اهمیت این درخت تناور است، گفت: همراهی روحانیت در شرایط سخت کرونایی تصویری زیبا از این روزها را به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در مراسم طرح طلاب یاوران سلامت با تسلیت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و نیز ارتحال ملکوتی علامه مصباح یزدی، اظهار کرد: تکرار مجاهدانی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فقیه و فیلسوفی مثل علامه مصباح یزدی مستلزم گذشت زمان زیادی است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» یادآور شد: یکی از ویژگی های برجسته این عالم فرزانه به روز بودن ایشان بود، وی در موسسات راه حق و امام خمینی (ره)، به تربیت شاگردانی نخبه مشغول بود و زمینه را برای یادگیری زبان انگلیسی، علوم اقتصاد، فلسفه و دیگر علوم  دانشگاهی فراهم آورده بود.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور شاگردان علامه مصباح یزدی در سطوح مختلف حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و اجرایی کشور، افزود: این حضور گسترده نشان از استواری ریشه این درخت پرثمر و تناور است که ایشان غرص نمود و  و برکاتش در همه جا فراگیر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ویژگی دیگر علامه مصباح یزدی را حضور در خط مقدم مبارزه با منحرفین بیان کرد و گفت: این فقیه دانشمند، زمانی که کمونیست ها در زمینه ی علم، مبارز می طلبیدند وارد عرصه ی مناظره با آنها شد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: علامه مصباح یزدی  در دوره اصلاحات نیز ناجوانمردانه مورد هجمه و تخریب برخی مدعیان اصلاحات قرار گرفت و راه مقابله را در تربیت طلاب و در کنار آن اجرای طرح ولایت دانشجویی و اساتید دانست.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: این عالم روحانی، با بصیرت و معرفت افزایی در بین نیروهای دانشگاهی، عرصه را بر مخالفین تنگ نظر خود، دشوار کرد و همین امر، تخریب بیشتر ایشان را به دنبال داشت.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به شخصیت وارسته علامه مصباح یزدی، بیان کرد: به نقل از رهبر معظم انقلاب شخصیت ایشان به گونه ای بود که خلا وجودی شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر می کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با بیان اینکه راه مقبولیت فرد در جامعه از دیدگاه قرآن را خلوص داشتن در ارتباط با خداوند و عمل صالح است، گفت: برخی برای دستیابی به محبوبیت در بین مردم تنها متکی به داشته های مادی و توانایی های فردی خود هستند غافل از آنکه راه اصلی، برقراری ارتباط با خداوند قادر است.

 

ایشان در ادامه با اشاره به محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم و مسئولین افزود: وی فردی نظامی بود که جهادش خالصانه و خدایی بود و به خاطر خلوصی که داشت خداوند او را محبوب دلها گردانید.

 

امام جمعه ایلام با تقدیر از جامعه روحانیت استان، در همراهی با دیگر مسئولین اجرایی برای امر خدمت رسانی به مردم در ممانعت از شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: همراهی روحانیت در شرایط سخت کرونایی تصویری زیبا از این روزها را به یادگار گذاشت.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروهایی پای کار آمدند که گوش به فرمان رهبری بودند. حوزه علمیه نشان داد که مجری احکام اسلامی است و در شرایط سخت کنار مردم بوده و آنها را تنها نمی گذارد.  حضور روحانیت از ابتدای بیماری کرونا  تا کنون بسیار ارزشمند بوده، و اظهار امیدواری کرد که اقدامات گروههای جهادی ادامه یابد.

کد خبر 1011160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha