توجه به سلامت مردم در کنار سلامت انتخابات/آمادگی شورای نگهبان برای انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آمادگی شورای نگهبان برای انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: توجه به سلامت مردم در کنار سلامت انتخابات اولویت اصلی شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «عباسعلی کدخدایی» روز یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید و قدیم دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با همکاری‌های خوبی که با وزارت کشور داریم علاوه بر سلامت انتخابات برای سلامت مردم هم برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: توسعه صندوق‌ها و شعب اخذ رای برای جلوگیری از تجمع توسعه صندوق‌های سیار را هم در برنامه داریم که امیدواریم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

 

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در شورای نگهبان همیشه اینگونه بوده که رعایت بی‌طرفی اصل باشد، گفت: همیشه در شورای نگهبان در تلاش بوده‌ایم که قانون به نحو صحیح اجرا شود.

 

وی تصریح کرد: انتخابات در هر دوره‌ای حساسیت‌های خودش را دارد، الان نیز وضعیت اقتصادی مناسب نیست، اما مردم همیشه نشان داده‌اند که در صحنه بوده‌اند.

 

کدخدایی با اشاره به اینکه برای شورای نگهبان فرقی نمی‌کند چه کسی از چه گروهی رای داشته باشد و در انتخابات ریاست جمهوری تا زمانی که قانون اصلاح نشده، اصل 115 و قانون فعلی ملاک است، گفت: مجلس نیز در اصلاح قانون انتخابات در تلاش هست، شورای نگهبان نیز در این خصوص نظرات خود را ارائه نکرده اما قوانینی که وضع می‌شود باید جامع باشد.

 

کدخدایی تصریح کرد: انتطار می رفت که مجلس دهم در راستای سیاست‌های کلی رهبر انقلاب اسلامی در راستای اصلاح قانون انتخابات، کار را پیش ببرد که برآورده نشد ولی مجلس کنونی در این راه قدم برداشته است.

 

شهید سلیمانی  قهرمان خودسازی بود

وی افزود: شهید سلیمانی قبل از اینکه قهرمان امت اسلامی باشد، قهرمان خودسازی بود، او جهاد اکبر را ابتدا انجام داد و بعد به سمت جهاد اصغر رفت.

 

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: شهید سلیمانی در برخورد با مردم فارغ از مسائل سیاسی بُعد رحمانی و هم در مقابله با دشمنان بُعد شدت را داشت، وی در تبعیت از ولی امر خود هیچ شک و شبهه‌ای نداشت.

 

کدخدایی خاطرنشان کرد: آمریکا با ترور شهید سلیمانی هدیه‌ای به داعش و رژیم صهیونیستی داد، آمریکا به جای حمایت از مقابله با تروریست‌ها در جهت دفاع از آنان، دست به جنایتی بزرگ زد که در هر حال انتقام گرفته خواهد شد و این جنایت از کارنامه آمریکا پاک نخواهد شد.

کد خبر 1011395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha