بازرس ها بر استفاده ارباب رجوع از ماسک نظارت کنند

میرغضنفری بر نظارت بازرسان حوزه بهداشت در استفاده ارباب رجوع از ماسک تاکید کرد و گفت: عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی ارباب رجوع در انتقال ویروس کرونا موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی،«اسماعیل میرغضنفری»امروز (یکشنبه،14دی) در جلسه ستاد کرونا شهرستان انزلی با بیان اینکه نتایج به دست آمده توسط غربالگری نشان داد عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی ارباب رجوع در انتقال ویروس کرونا موثر است گفت: این امر ابتلای پرسنل ادارات را در پی داشت به‌ویژه در بانک‌ها به همین منظور از حوزه بازرسی بخش بهداشت و درمان می خواهیم به این موضوع توجه داشته باشند.

 

فرماندار بندر انزلی با تقدیر از نهادها و دستگاههای که در اجرای سیاست های ستاد کرونا با حاکمیت همراهی کردند تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان زرد است که با توجه به فرهنگ غنی و طولانی مردم انزلی که برای مقابله با کرونا در کنار ما ایستادند، توانستیم شرایط را تا حدودی کنترل کنیم.

 

وی به برگزاری آزمون در مدارس و دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها آزمون را به صورت غیرحضوری برگزار می کنند برای مدارس نیز راهکارهایی ارائه شده که از ریاست اداره آموزش و پرورش می خواهیم از طریق اداره کل ابلاغیات را بررسی کند.

 

میرغضنفری تاکید کرد: در حوزه دانش‌آموزی بخشی از آزمون ها را غیرحضوری برگزار کنید زیرا باید تا حد امکان فضا را از حالت تجمعی خارج کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در آخرین جلسه ستاد کرونا در خصوص نصب بنرهای تبلیغاتی شهرداری مباحثی مطرح شد و کارشناسان نصب و جمع آوری بنرها را در گسترش ویروس کرونا موثر دانستند،متذکرشد: شهرداری تا اطلاع ثانوی از نصب بنرهای تبلیغاتی خودداری کند.

 

میرغضنفری اظهارداشت: درخصوص فعالیت مهدهای کودک نیز به جهت شرایط خاص برخی از والدین شاغل، مهدهای کودک می توانند محدود و با یک سوم ظرفیت، با انجام تست مستمر و نظارت و رعایت چارچوب‌ها فعال باشند.

 

فرماندار انزلی به ادامه اعمال محدودیت در رابطه با ترددهای شبانه نیز اشاره کرد و افزود: این محدودیت در شهرهای زرد برقرار خواهد بود، طبق نظر کارشناسان دورهمی های شبانه خانوادگی می تواند از جدی ترین منابع انتقال ویروس باشد.

 

وی از همراهی پلیس در این زمینه تقدیر کرد و گفت:خودروهایی که حامل بیمار و یا دارای شرایط ویژه هستند در صورت اعمال جریمه، با ارائه مستندات معتبر و مدارک لازم جریمه آنان قابل بازگشت است.

 

وی فعالیت تالارهای پذیرایی را یکی از دغدغه های حوزه اصناف اعلام کردو یادآور شد:تالارها با رعایت شرایط، محدودیت ها و با نظارت بازرسان می توانند فعالیت خود را از سر گیرند . با توجه به آسیب های جدی به تالارداران، رستوران داران و هتلداران در ایام کرونا وارد شده است پیش از آغاز تعطیلات پایان سال دستورالعمل های جدید اجرا خواهد شد.

 

میرغضنفری تاکید کرد: با توجه به اینکه مشخص نیست ویروس کرونا تا کی و چه زمانی وجود دارد باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی و کار کنیم. کسب و کار تعطیل شدنی نیست لذا باید زندگی با چارچوب پروتکل ها را بیاموزیم.

 

 

 

کد خبر 1011498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha