تظاهرات در اعتراض به کشتار شیعیان به دست داعش در پاکستان

صدها نفر از اعضای شیعیان هزاره در کویته در اعتراض به کشتار وحشیانه ۱۱ کارگر معدن توسط گروه تروریستی داعش دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tntribune»، صدها نفر از اعضای شیعیان  هزاره در کویته در اعتراض به کشتار وحشیانه 11 کارگر معدن توسط گروه تروریستی داعش دست به تظاهرات زدند.

 

معترضین خواستار دستگیری تروریست ها توسط دولت بلوچستان و درغیر این صورت استعفای دولت شدند.

 

آنها هچنین از «عمران خان » نخست وزیر پاکستان درخواست کردند به کویته بیاید و با خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی ملاقات کند.

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت آدم ربایی و کشته شدن حداقل 11 کارگر معدن ذغال سنگ در «ماخ » واقع در منطقه «کاچی» را بر عهده گرفت.

 

نیروهای گروه تروریستی داعش شبانه به محل سکونت کارگران معدن زغال سنگ حمله کردند،تعدادی از آنها را جدا کردند،دستانشان را بستند و آنها را به کوه مجاور بردند و تیراندازی کردند.

 

معدنچی ها از اعضای اقلیت شیعیان بودند و این اتفاق موجب شد تا شیعیان کویته دست به تظاهرات گسترده ای برای جلوگیری از اتفاق افتادن دوباره چنین اقدامات تروریستی بزنند.

 

دولت بلوچستان این کشتار را به شدت محکوم کرد و نخست وزیر پاکستان هم در توئیتر خود نوشت: کشتار 11 کارگر بی گناه و بی دفاع معدن ذغال سنگ در ماخ بلوچستان یکی دیگر از اقدامات ناجوانمردانه و غیرانسانی تروریسم است.

 

«حسن رضا»، فعال جامعه شیعیان هزاره به زنگار نیوز گفت :بیش از یک دهه است که این جامعه هدف قرار گرفته است و هیچ اقدامی برای محافظت از آنها انجام نشده است.

کد خبر 1012177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha