۲ شهید گمنام در بافق تشییع و خاکسپاری می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، ۲ شهید گمنام دفاع مقدس در بافق تشییع و تدفین می‌شوند.

منصور زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد افزود: از چهار شهید گمنام تازه تفحص شده که مهمان استان یزد هستند پیکر یک شهید در مرکز صدا و سیما یزد، یک شهید در محل دانشگاه علم و هنر مرکز استان  و پیکر ۲ شهید گمنام هم در شهر بافق ۲۸ دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) تشییع و خکسپاری می‌شوند.

وی محل دفن ۲ شهدای گمنام بافق را مجتمع فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی(ع) واقع در محدوده واحدهای مسکونی مسکن مهر این شهر اعلام کرد.

این مسئول نظامی با بیان اینکه هنوز منطقه تفحص ، عملیات و سال شهادت این عزیزان اعلام نشده است تصریح کرد:به دلیل شرایط کرونایی برنامه‌ای برای تشییع عمومی نیست و مراسم تشییع و تدفین طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ستاد کرونا و دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق قاب رسانه ملی شبکه یزد به طور زنده و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تشیع پیکر این شهیدان را دنبال کنند.

 سرهنگ زارع بیان کرد: خاکسپاری پیکر شهدای گمنام جنگ تحمیلی در جای جای میهن اسلام ، همواره این موضوع مهم را یاد آوری می‌کند که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری اشهدا حاصل شده است.

 به گفته وی زمان و مکان مراسم‌های این شهیدان گمنام مانند: استقبال، وداع، تشییع و تدفین آن‌ها در زمان مناسب اعلام می‌شود.

با حضور این دو شهید گمنام در بافق تعداد شهدای گمنام  شهرستان به ۱۸ شهید می‌رسد.

شهرستان بافق در دوران دفاع مقدس ۲۵۶ شهید، بیش از ۴۰۰ جانباز و ۸۰ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

کد خبر 1012180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha