افزایش محسوس دمای هوا در گیلان؛ از برافروختن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی خودداری شود

دادرس از افزایش محسوس دمای هوا گیلان بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد در ساعات آینده خبر داد و گفت: به علت وزش باد گرم انتظار داریم از هرگونه برافروختن آتش در باغات، مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی گیلان جدا خودداری شود.

«محمد دادرس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رشت، با تاکید بر اینکه به تدریج از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده وزش باد گرم و پدیده مه در ارتفاعات و دامنه‌ها و در برخی نقاط ساحلی و جلگه‌ای استان گیلان اتفاق می‌افتد اظهار داشت: در این مدت دمای هوای گیلان در نقاط مختلف به طور متوسط 8 تا 12 درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات جنوبی به منطقه است عنوان کرد: طبق الگوهای هواشناسی وزش باد جنوبی گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

 

دادرس با تاکید بر اینکه از امروز تا یکشنبه هفته آینده وزش باد گرم در برخی نقاط به شکل شدید در استان گیلان اتفاق می‌افتد تصریح کرد: این وزش باد در برخی نقاط گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتا به صورت خیلی شدید است از طرفی در همین مدت در برخی نقاط جلگه‌ای استان شرایط برای وقوع پدیده مه مهیا می‌شود.

 

وی هوای روز  جمعه 19 دی را طبق نقشه‌های هواشناسی تشریح کرد و ابراز داشت: امروز شرایط جوی گیلان صاف تا قسمتی ابری به همراه ورزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، در برخی نقاط مه و از بعد از ظهر و شب افزایش ابر خواهد بود از سویی دمای هوا در برخی نقاط استان افزایش یافته و وقوع پدیده ابر و مه هم دور از انتظار نیست.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان دمای هوای استان در روز شنبه 20 دی را  صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گرم اعلام کرد و افزود: شرایط جوی گیلان در این روز به صورت استمرار وزش باد گرم در پاره‌ای نقاط شدید، به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتا به شکل خیلی شدید خواهد بود و در برخی نقاط وقوع پدیده مه هم پیش‌بینی می‌شود.

 

دادرس از احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات استان گیلان در روزهای آینده خبر داد و اذعان کرد: کاهش دید افقی به واسطه وقوع مه احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها به واسطه ذوب برف در ارتفاعات بالادست از دیگر مواردی است که در چند روز پیش‌رو با آن مواجه هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه به علت وزش باد گرم جنوبی در استان گیلان، واحدهای گلخانه و مرغداری‌ها باید در مورد استحکام سازه و افزایش دما تمهیدات لازم را بیاندیشند یادآور شد: در همین راستا توصیه می‌شود باغداران مرکبات هم نسبت به برداشت محصول جهت کاهش خسارت ناشی از وزش باد اقدام کنند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان خودداری و پرهیز از برافروختن آتش در باغات مزارع و عرصه‌های منابع طبیعی استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دریای خزر با ارتفاع موج 10 تا 50 در این مدت برای فعالیت‌های دریا نوردی و صیادی مناسب است.

کد خبر 1013196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha