برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در شهرستان ازنا

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره علامه مصباح یزدی با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان ازنا برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، یکی از کارشناسان مذهبی امروز(20 دی) در این مراسم گفت: آیت‌الله مصباح یزدی نقش مهمی در ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و تقویت نظام در برابر دشمنان داخلی و خارجی داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی افزود: این عالم ربانی عمر با برکت خود را در راه اعتلای اسلام گذراند و در علوم مختلف از جمله فقه و اصول و تفسیر قرآن کریم به عنوان استادی تمام عیار شناخته شد.

 

وی ادامه داد: علامه مصباح یزدی در جوانی به گواهی بزرگان حوزه، صاحب درجه اجتهاد شد و علامه طباطبایی هم بازخوانی تفسیرالمیزان را به او  سپرد.

 

حجت الاسلام بنیادی با اشاره به اینکه مصباح یزدی شخصیت کم نظیری در ولایتمداری بود، اظهار کرد: وی در عرصه علمی فیلسوف و مفسر قرآن بود.

 

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی برای علوم انسانی تلاش‌ها و زحمات فراوانی کشید، افزود:  بیش از ۱۵۰ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف اسلامی از جمله تفسیر قرآن کریم، مفاهیم کلام، اخلاق و اندیشه سیاسی نوشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سید الشهداء(ع) شهرستان ازنا در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت فقیه و حکیم مجاهد آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رحمت الله علیه با حضور جمعی از مردم و مسئولان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد سید الشهداء (ع) برگزار شد.

 

« مجتبی قادری»  با گرامیداشت یاد و خاطره علامه مصباح یزدی، گفت: ایشان در تولید اندیشه‌ دینی و نگارش کتاب راهگشا و در تربیت شاگردان ممتاز اثرگذار و در حضور انقلابی در همه‌ میدان‌هایی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، کم‌نظیر است.

 

گفتنی است، در این مراسم همچنین در مورد شهید دفاعی و هسته ای شهید محسن فخری زاده و شهید سلیمانی نکاتی بیان شد.

کد خبر 1013420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha