طرح «الو کتاب» در کتابخانه های عمومی گیلان اجرا می شود

کرمی از اجرای طرح «الو کتاب» در ۸۳ باب کتابخانه عمومی گیلان به منظور تسهیل دسترسی به کتاب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(شنبه، ۲۰ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به کروناویروس که منجر به محدودیت ارائه خدمات به کتابخوانان بدون حضور اعضا به جهت قطع زنجیره انتقال شد گفت: به‌منظور تسهیل ارائه خدمات به کتابخوانان طرح ابتکاری «الو کتاب»‌ در گیلان اجرا می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه این طرح از امروز(۲۰ دی) در ۸۳ باب کتابخانه عمومی سراسر استان اجرا می‌شود افزود: در قالب این طرح علاقه‌مندان می‌توانند در تماس با نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود و سفارش کتاب مورد نیاز، در روزهای مورد نظر به کتابخانه مراجعه و این منابع را در ورودی کتابخانه از کتابدار دریافت کنند.

 

وی ادامه داد: امانت کتاب در این روزهای کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام مراحل گندزدایی اجرا می‌شود و کتاب‌های به امانت رفته پس از بازپس گیری از اعضا نیز در قفسه‌های ویژه‌ای به منظور پاکسازی نگهداری می‌شوند.

 

کرمی در ادامه به طرح «لک لک کتاب» یکی دیگر از طرح‌های ابتکاری گیلان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح ویژه کودکان گیلانی عضو کتابخانه‌ها بود که برای نخستین بار در کشور با محوریت ارسال کتاب به‌صورت رایگان به درب منازل اعضای کتابخانه عمومی کودکان باران توسط پیک‌های ویژه اجرا شد.

 

وی ادامه داد: در قالب این طرح کودکان دارای معلولیت های جسمی نیز به‌صورت رایگان تحت پوشش کتابخانه‌های استان قرار می‌گیرند.

 

کرمی با اشاره به دیگر طرح‌های این اداره کل به منظور تسهیل دسترسی به کتاب اذعان کرد: «پیک کتاب» ویژه اعضای کتابخانه عمومی گویا و بریل رشت از دیگر طرح ها بود ضمن اینکه «طرح ابتکاری بالاکا کتاب» ویژه پرستاران مراکز درمانی، «طرح گیل آموج» ویژه مسافرین ناوگان حمل و نقل شهری اینترنتی و «اگر کتاب خواستید، تلفن کنید» ویژه اعضای کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص) رشت نیز اجرا شده است.

 


 

کد خبر 1013482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha