حزب الله لبنان: تحریم  آمریکا علیه رئیس حشد شعبی مدال افتخاری برای اوست

حزب الله لبنان تحریم آمریکا علیه رئیس حشد شعبی را محکوم و اعلام کرد: این تحریم در چارچوب جنایت های آمریکا در حق عراق و ملتش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: پس از اینکه آمریکا «ابومهدی المهندس» نایب رئیس حشد شعبی در یک جنایت ترور کرد. اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم «فالح فیاض» رئیس حشد شعبی عجیب نیست. گنجاندن نام فیاض در فهرست تحریم ها به جنایت های دیگر در حق عراق و ملتش اضافه می شود.

 

در این بیانیه آمده است: ادعاهای وزارت خزانه داری آمریکا برای توجیه این تحریم پس از کشته و زخمی کردن دهها تظاهرکننده آمریکا دربرابر ساختمان مجلس سنای آمریکا تمسخر آمیز است.

 

حزب الله در این بیانیه آورده است: ما این اقدام آمریکا علیه فیاض را محکوم می کنیم. ما این اقدام را مدال افتخاری برای رئیس حشد شعبی می دانیم که به تاریخ جهادی وی برای مقابله با تروریسم و تکفیری ها اضافه کرد. ما کاملا می دانیم که علت اصلی این تحریم موضع قاطع وی دربرابر اشغالگران آمریکایی و غیرقانونی بودن حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق است.

 

در این بیانیه آمده است: حشد شعبی در مقابله با داعش و پروژه تروریستی داعش نقش داشته است. به همین دلیل همه توجیه ها و بهانه های دولت آمریکا برای ماندن نیروهای اشغالگر در خاک عراق از بین رفته است. بیشتر مردم صبور و مجاهد و شریف عراق با حضور این نیروها مخالف هستند.

کد خبر 1013627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha