فرهنگ نظام مالیاتی و پرداخت آن در بین مردم نهادینه شود

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی گفت: باید تلاش شود، فرهنگ نظام مالیاتی در بین مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه مشترک رؤسای ادارات شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با حضور نماینده دیار پانزده خرداد، در اداره اقتصاد و دارایی ورامین، برگزار شد.

در این جلسه ابتدا، رؤسای ادارات منطقه ، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه های مالیاتی سه شهرستان را ارائه نمودند.
 
حسین نوش آبادی
نماینده مردم در مجلس، ضمن تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدیران، کارشناسان و کارکنان ادارات دارایی شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا، گفت: باید تلاش شود، فرهنگ نظام مالیاتی در بین مردم نهادینه شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره با شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات ناشی از کرونا در یک سال اخیر، ملاحظه و انعطاف در نحوه وصول مالیات از مردم را ضروری دانست و تاکید کرد، نقش برخی افراد و عوامل فرصت طلب، سوء استفاده گر و دلال و واسطه گر در سیستم مالیاتی کشور حذف شود.

وی گفت: جایگاه دستگاه مالیاتی در کشور ما به خوبی شناخته نشده است، در صورتی که نقش مالیات در نظام بودجه ریزی کشور بسیار حائز اهمیت است و ادارات دارایی در هر نقطه کشور، پشتوانه خزانه و تامین کننده بودجه کشور محسوب می شوند و در صورت تعلل در این دستگاه برای وصول به موقع مالیات، بودجه کشور به مخاطره می افتد.

نماینده مردم شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا خاطر نشان کرد: مالیاتی که توسط افراد پرداخت می شود ، متضمن توسعه و آبادانی کشور است و تامین کننده برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و امنیتی در کشور است  به همین جهت خدمت در این سازمان، یک نوع عبادت محسوب می شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران افزود: همانگونه که باید از افراد متمول و کسانی که در آمد های نجومی دارند ، بدون هیچ اغماض و مماشات، مالیات و عوارض دریافت شود، باید به مردم متوسط و اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه ، مساعدت ویژه و سختگیری نشود ؛ کارکنان ادارات دارائی حافظان بیت المال هستند و باید به خوبی از امانتی که مردم به دست آنان سپرده اند ، صیانت کنند و وجود تعداد اندکی فرصت طلب نباید چهره زحمتکش و دلسوز اکثریت کارمندان شریف این نهاد را مخدوش کند.

کد خبر 1013969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha