اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان گام ارزشمندی برای کاهش جمعیت کیفری است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در شهرستان مریوان گام ارزشمندی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و‌ آزادی زندانیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان (۲۱ دیماه) در بازدید از زندان مریوان و دیدار با زندانیان از اجرای طرح ارزشمند پایش و غربالگری زندانیان در شهرستان مریوان اعلام کرد: تعداد زندانیان آزاد شده نسبت به جمعیت کیفری در زندان مریوان از اقدامات ارزنده طرح پایش زندانیان است.

 

وی محکومیت مالی را از شاخص‌ترین عناوین مجرمانه در مریوان برشمرد و افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است شاهد افزایش محکومین جرایم مالی هستیم که این مهم نیازمند کمک خیرین و گذشت شاکیان است.

 

رئیس کل دادگستری کردستان کمبود فضای فیزیکی و امکانات را یکی از مهمترین مشکلات زندان شهرستان مریوان دانست و اظهار داشت: فضای کافی و امکانات مناسب لازمه اجرای دقیق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است لذا در این راستا می‌طلبد مسئولین اجرایی استان و شهرستان نسبت به شناسایی زمین مناسب برای ساخت زندان جدید مریوان اقدام نمایند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: بودجه لازم نیز برای این موضوع از سوی مسوولان سازمان زندان‌ها پیش بینی خواهد شد. 

 

در سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان، 3 زندانی جرائم غیرعمد، که به دلیل 500 میلیون تومان بدهکاری در زندان تحمل حبس می‌کردند، با گذشت 430 میلیون تومانی شاکیان و دریافت 70 میلیون تومان که 50 میلیون تومان از این مبلغ از طریق خیرین و 20 میلیون تومان دیگر نیز از سوی ستاد دیه استان در حق شاکی پرداخت شد، آزاد شدند.

 

این سه زندانی سه عضو یک خانواده بودند که به دلیل محکومیت مالی در زندان تحمل حبس می‌کردند.

کد خبر 1014115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha