۱۷ هزار و ۵۰۴ واقعه ولادت در کردستان به ثبت رسید

حسن صومی گفت: امسال تا پایان آذرماه ۱۷ هزار و ۵۰۴ واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حسن صومی مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از کاهش ولادت در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۴ واقعه ولادت را در ۹ ماهه اول امسال شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد کاهش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه از تعداد ولادت‌های یاد شده در استان، ۹ هزار و ۱۳۳ مورد پسر و ۸ هزار و ۳۷۱ مورد نیز دختر بوده‌اند، افزود: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۱۵ سال بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: نام آنیا در دختران بیشترین نام‌گزینی در نوزادان دختر را تشکیل داده است، اظهار کرد: آنیا با ۳۴۷ مورد، سدنا با ۱۷۱ مورد، باران با ۱۱۷ مورد و نیلا با ۱۱۶ مورد بیشترین نام‌گزینی را در نوزادان دختر به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل ثبت احوال کردستان یادآور شد: محمد با ۴۹۵ مورد، ایهان با ۲۹۸ مورد، آراد با ۲۲۴ مورد، هیراد با ۱۶۲ مورد و آرسام با ۱۳۴ مورد بیشترین نام‌گزینی نوزادان پسر در ۹ ماهه امسال را به خود اختصاص داده است.

 

صومی اعلام کرد: با آمار یاد شده می‌توان گفت محمد و آنیا بیشترین فراوانی نام نوزادان پسر و دختر را تا پایان آذرماه امسال در استان کردستان به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1014506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha