۱۰ هزار بسته معیشتی به سروآباد اختصاص می‌یابد

پرویز فتاح گفت: ۱۰ هزار بسته معیشتی به شهرستان سروآباد اختصاص می‌یابد و تا دهه فجر تحویل خانواده‌های نیازمند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به شهرستان سروآباد با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان کرد: در سفر به شهرستان سروآباد ۱۰ هزار بسته معیشتی به مردم این شهرستان اختصاص می‌یابد که تا دهه فجر به آنها تحویل داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در ۲۷ شهرستان فعالیت خواهد داشت، افزود: شهرستان سروآباد از شهرستان‌هایی است که بنیاد در آن فعالیت دارد.

 

فتاح اجرای اقدامات آبادانی و ایجاد پروژه‌های زیرساختی در سروآباد را از اقدامات بنیاد مستضعفان خواند و گفت: دولت باید سقف اعطای تسهیلات را باز بگذارد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: استان کردستان شایسته خدمت است و حفاظت از این استان و ایجاد امکانات رفاهی در کردستان بیانگر آن است که کردستان از پیکره مردم ایران است.

 

 فتاح با بیان اینکه رهبری و نظام به کردستان علاقه دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفرشان به کردستان اوج علاقه‌شان به مردم را ثابت کردند.

 

بیکاری و نبود اشتغال عامل گرایش جوانان سروآبادی به سمت کولبری است

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم سروآباد مریوانی شهید پرور و همیشه در صحنه هستند و با تمام محرومیت‌ها قدر نظام را می‌دانند اما بیکاری و نبود اشتغال موجب شده جوانان سروآباد به سمت کولبری روی بیاورند.

 

شیوا قاسمی‌پور افزود: باوجود ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری در شهرستان‌های سروآباد و مریوان، کولبری شایسته مردم به ویژه جوانان این منطقه نیست.

 

وی مناسب‌سازی راههای روستایی، تامین اعتبار فاز دوم پروژه پرورش ماهیان سردآبی دیوزناو و همچنین حل مشکلات آب و فاضلاب روستاهای شهرستان سروآباد را از خواسته‌های مردم این شهرستان برشمرد.

 

اجرای ۳۹ پروژه محرومیت‌زدایی توسط بنیاد مستضعفان در سروآباد

مدیر نهاد آبادانی بنیاد مستضعفان سروآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان از اجرای ۳۹ پروژه محرومیت‌زدایی با صرف ۱۷ میلیارد تومان اعتبار ت‌سط بنیاد مستضعفان در سروآباد خبر داد.

 

محمد علی‌ویسی افزود: در حال حاضر ۲۹ پروژه با ۲۴ میلیارد تومان در سروآباد در حال اجراست که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

 

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های اشتغالزایی به صورت بلاعوض به متقاضیان است.

 

وی معرفی ۱۳۲ طرح به بانک سینا و تهیه ۱۰۰ مورد جهیزیه به زوجین جوان را از دیگر اقدامات انجام شده در سروآباد دانست.

 

 

 

 

کد خبر 1014507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha