کاهش ۷۰ درصدی فوتی های کرونا در قزوین

حبیبی گفت: آمار فوتی های کرونا در استان ۷۰ درصد کاهش یافته و در حال حاضر وضعیت سه شهرستان استان شامل البرز، آبیک و بوئین زهرا به رنگ آبی تغییر یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» بیان کرد: آمار فوتی های کرونا در استان ۷۰ درصد کاهش یافته و خوشبختانه در حال حاضر وضعیت سه شهرستان استان شامل البرز، آبیک و بوئین زهرا به رنگ آبی تغییر یافته که به معنای شرایط کم خطر است و میزان بستری بیماران در آنها هم در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ نفر یا کمتر است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین ادامه داد: کم شدن آمار بیماران بستری شده و فوتی ها به معنای از بین رفتن خطر کرونا نیست و مردم نباید شرایط را عادی بپندارند.

 

وی عنوان کرد: با این وجود نباید فراموش کرد این وضعیت شکننده است و در صورت بی توجهی مردم به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می تواند این رنگ به قرمز و حتی سیاه تبدیل شود.

 

حبیبی با اشاره به رفع محدودیت برخی مشاغل با زرد و آبی شدن شرایط کرونایی در استان قزوین، اعلام کرد: در وضعیت آبی به طور تقریبی همه مشاغل به جز موارد بسیار محدود امکان فعالیت را دارند اما باید پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

 

وی تأکید کرد: تا مهار کامل کرونا و از بین رفتن آن باید فاصله گذاری اجتماعی به یک فرهنگ تبدیل شود و در اماکن عمومی شاهد رعایت فاصله بین افراد باشیم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: باید تا زمان مهار کامل کرونا یاد بگیریم که با این شرایط کنار بیاییم و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سلامت خود، عزیزانمان و دیگران را تضمین کنیم و شاهد بیماری و جان باختن هموطنان و همشهریان خود نباشیم.

 

وی توضیح داد : با اصناف و مشاغلی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و برای مهار کرونا همکاری نداشته باشند بدون شک برخورد می شود و از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به ستاد مقابله با کرونا و یا مراکز بهداشت شهرستان ها اعلام کنند.

 

حبیبی خاطر نشان کرد: ادارات و بانک ها باید همچنان از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و همچنین اتوبوس ها و تاکسی ها هم اجازه استفاده از وسایط نقلیه خود را به این افراد ندهند و اصناف هم باید مشتریان را ملزم به استفاده از ماسک کنند و در صورت هرگونه بی توجهی به این موضوعات با خدمات دهندگان متخلف برخورد می شود.

 

کد خبر 1014948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha