تشریح اقدامات معین اقتصادی منطقه دهبکری/ رضایت فرماندار بم از عملکرد معدن فرآوری سرب و روی

در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان به بررسی اقدامات و گزارش مسئولین ذیربط معین اقتصادی منطقه دهبکری پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، هادی شهسوار پور چهارشنبه (24 دی) در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: معدن فرآوری سرب و روی خانه خاتون معین اقتصادی منطقه دهبکری در شهرستان بم است و از شهریور کار خود را شروع کردند و در این مدت کوتاه بسیار قاطع و با انگیزه فعالیت و کارها و برنامه های بسیار بزرگی را طراحی کردند و اقداماتی را در این منطقه انجام دادند.

 

 

فرماندار بم افزود: از زمانی که معین اقتصادی در آن منطقه سرمایه گذاری و شروع به کار کرده در حال حاضر حدود 330 نفر مشغول به کار شدند و مهاجرت معکوس صورت گرفته است و همه انگیزه این را پیدا کردند که دوباره برگردند و متقاضی کار هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مطالعات بحث دهکده گردشگری در این منطقه در حال انجام است، افزود: گردشگری یکی از ظرفیت های خوب شهرستان بم هست و در این مدت اقدامات بسیار شایسته و بزرگی انجام شده است.

 

 

بابک اسماعیلی  هم با بیان اینکه از دید من معین اقتصادی باید شخص و مجموعه ای باشد که دو کار را انجام بدهد؛ اول اینکه یک سری شغل ایجاد کند؛ افزود: ما اولین و تنها مجموعه در استان کرمان هستیم که فراوری سرب و روی را انجام می دهیم و علم طراحی و ساخت آن را داریم.

 

 

مسئول معین اقتصادی شهرستان دهبکری با اشاره به اینکه در دنیای امروز فروش مهم است و باید به سمت تولید کالاهای صادراتی برویم؛ اظهار کرد: در دهبکری به دنبال تولید کالاهای صادراتی رفتیم و از افراد متخصص برای مطالعه ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه استفاده کردیم.

 

 

وی افزود: دام یکی از ظرفیت های منطقه دهبکری است و به دنبال اصلاح نژاد برخی از دام های منطقه هستیم تا یکسری از دام ها را به سمت تولید شیر و لبنیات ببریم و یک کارخانه لبنیات سازی در شهر دهبکری ایجاد شود و محصولات را به کشورهای خاورمیانه صادر کنیم.

 

 

اسماعیلی با بیان اینکه دید ما به منطقه دهبکری، آوردن توریست بین المللی است و 3 ماه است که کار مطالعاتی آن آغاز شده، گفت: ما از مسئولین درخواست تسریع صدور مجوزها را داریم و در این جا اعلام می کنم که در 10 سال آینده هیچ فرد نیازمندی در آن منطقه نخواهیم داشت.

 

 

 

کد خبر 1015184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha