فرهنگ کار در شهرستان نهبندان تقویت شود

بیکی از دستگاه های متولی امر فرهنگ و دستگاه های آموزشی در شهرستان نهبندان خواست تا در زمینه فرهنگ کار و نه نیروی پشت میز نشین، تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۲۵ دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی را مقوله اعتیاد و بیکاری عنوان و اظهار کرد: اولین اولویت برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید فرهنگ سازی در خصوص اعتیاد، بیکاری و طلاق باشد.

 

فرماندار نهبندان یکی از دلایل گرایش به آسیب های اجتماعی را بیکاری یاد کرد و گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری شهرستان ۱۶ درصد بود، اما بعد از گذشت این ۵ سال آمار بیکاری شهرستان به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

 

بیکی با اشاره به اقداماتی که در شهرستان نهبندان برای ایجاد شغل انجام شده است، گفت: سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است لذا باید نیروی ماهر و متناسب با کار آموزش دیده شوند.

 

وی از سرمایه گذاری های مناسب در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: علی رغم بیکاری؛ در بخش های صنعت، راهداری و غیره نیروی کار و نیروی متخصص و ماهر در شهرستان نداریم.

 

فرماندار نهبندان در پایان از دستگاه های متولی امر فرهنگ سازی؛ خواست تا در زمینه فرهنگ کار در شهرستان نهبندان تلاش کنند و افزود:  فرهنگ کار عامل اصلی بیکاری است لذا باید تلاش شود تا دستگاه ها نیروی کارآفرین نه خواهان پشت میز نشینی تربیت کنند.

در این جلسه حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» امام جمعه نهبندان هم در این جلسه ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: عزاداری در ایام شهادت فاطمه زهرا (س) می تواند به فرهنگ عمومی مردم کمک کند، لذا در این ایام باید عزاداری با رعایت موارد بهداشتی و با حداقل افراد برگزار شود.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه مکارم اخلاق بالاتر از محاسن اخلاق است، گفت: بنا به فرموده امام رضا(ع) «اگر مردم زیباهایی سخن ما را می دانستند از ما پیروی می کردند» لذا در ایام محرم و صفر و ماه رمضان اخلاق و رفتار مردم خود به خود در مسیر صحیح خودش قرار می گیرد و بسیاری از ناهنجاری به برکت مکتب ائمه اطهار علیه السلام کمرنگ می شود؛  این موارد باید در جامعه جاری و ساری باشد.

 

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی یکی از ریشه های اعتیاد در جامعه را «بیکاری»، عنوان و تصریح کرد: باید فرهنگ کار در شهرستان نهبندان ترویج داده شود چرا که بیکاری به فرهنگ اصیل ما نیز  ضربه می زند.

 

وی با بیان اینکه کار، جزو ارزش های اسلامی و ارزشمند است، بیان کرد: هر کس که در مسیر کشته می شود خداوند به او ثواب شهید را می دهد.

 

 امام جمعه نهبندان عنوان کرد: در حال حاضر مقوله کار به حاشیه رفته که باید آسیب شناسی و برای آن راهکارها و تشویق هایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 1015462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha