خسارت کرونا به هتل داران بیش از ۹۰ درصد است

جلیل جباری گفت: از سال گذشته با شیوع کرونا تا امروز، میزان اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی استان با ۹۳ درصد کاهش روبرو هستند.

«جلیل جباری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اقامتگاه ها و هتل ها خسارت زیادی را به این صنف وارد آورده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: میزان اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی استان با ۹۳ درصد کاهش به ۸۵ هزار نفر رسید که این میزان تا امروز بی سابقه بوده است.

 

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش گردشگری استان وارد شده است، تصریح کرد:  در ۹ ماه سال گذشته نزدیک یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که امسال این میزان با کاهش ۹۳ درصدی به ۸۵ هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال آمار اقامت در هتل‌های استان برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۱، مهمان‌پذیر ۲۲ هزار و ۱۷۳، هتل‌آپارتمان دو هزار و ۳۸۵ و بوم‌گردی چهار هزار و ۵۷۷ نفر است که کاهش قابل توجهی در مقایسه با پارسال دارد.

 

جباری ادامه داد: امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس و قرار گرفتن در وضعیت سفید کرونایی، زیان های وارده به این بخش از اقتصاد استان ترمیم پیدا کند.

 

 گفتنی است، بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی،  بر اساس برآوردها با توجه به آمار به دست آمده از هتل‌ها، مراکز گردشگری، آژانس‌های مسافرتی، کارگاه‌های صنایع دستی، روند توسعه گردشگری در استان کاهش داشته و حدود ۶۰۰ نفر از شاغلین حوزه گردشگری نیز به واسطه کاهش حضور مسافر و تعطیلی برخی فعالیت‌ها، بیکار شده و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد شده است.

کد خبر 1015604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha