انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیرعاقلانه و نتیجه آن خسارت بزرگ دیگری برای کشور است

آیت الله سعیدی گفت: در تجربه برجام همه مشاهده کردیم که نتیجه آن خسارت‌های بزرگی را به ما وارد کرد که یکی از آن‌ها، معطل کردن توان داخلی برای پیشرفت بود، امروز هم انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیرعاقلانه و نتیجه آن خسارت بزرگ دیگری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 26 دی) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به تقوای الهی گفت: یکی از آثار تقوا این است که وقتی انسان دچار غفلت می‌شود، راهی جز بازگشت به‌سوی خداوند، نبیند و در این حال انسان متقی با دل‌شکستگی به‌سوی خدای مهربان بازمی‌گردد.
 

امام‌جمعه قم گفت: باید همواره به‌سوی خداوند بازگردیم و انسان متقی می‌داند که اگر خطا و گناهی کرد، خداوند گناه او را می‌بخشد و خداوند پناه دهنده است.
 

وی با اشاره سوره توبه گفت: این سوره ناظر به وظایف نظام اسلامی و تبیین وظایف نخبگان و خواص و عموم شهروندان نظام اسلامی است و این آیات برای ما درس‌آموز است.


سعیدی گفت: در این آیات در مورد نجس بودن کافران و مشرکان صحبت می‌شود و باید بدانیم که ارتباط‌گیری با این افراد که نجاست فکری دارند جز ضرر برای ما چیزی نخواهد داشت.


وی گفت: هر راهی که به این کافران ختم شود جز ضرر برای نظام اسلامی چیزی نخواهد داشت و اینکه نباید به آمریکا و بیگانگان، امید واهی برای گشایش اقتصادی دل بست و به خاطر حل مشکلات نباید با آن‌ها ارتباط برقرار کرد، یک حکم قرآنی است، چه‌بسا که با این ارتباط دچار فقر و درماندگی خواهیم شد.


امام‌جمعه قم گفت: ملت ایران در این تجربه 40 ساله خود در مواجه با دشمنان و مکر آن‌ها و تلاش برای وابستگی ایران و متوقف کردن چرخه پیشرفت به این جمع‌بندی رسیدند که تنها راه رشد و تعالی پیشرفت مادی و معنوی و غلبه بر تنگناهای اقتصادی اعتماد به خداوند و اتکا به توان داخلی و دل نبستن به بیگانگان است.


سعیدی گفت: در تجربه برجام همه مشاهده کردیم که نتیجه آن خسارت‌های بزرگی را به ما وارد کرد که یکی از آن‌ها، معطل کردن توان داخلی برای پیشرفت بود، امروز هم انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیرعاقلانه و نتیجه آن خسارت بزرگ دیگری است.


وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این مصیبت بزرگ برای عالم است و دختر عظیم الشان پیامبر(ص) برای اسلام مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند.


*دستورات بهداشتی باید همواره رعایت شود

امام‌جمعه قم با اشاره به گسترش ویروس کرونا گفت: باید بدانیم که همچنان نیازمند توجه به دستورات بهداشتی و ستاد ملی کرونا هستیم و باید همواره بر این عرصه بکوشیم و کمک کادر بهداشت و درمان باشیم.


سعیدی گفت: از تمامی متصدیان بهداشت و درمان که درگیر بیماری کرونا هستند قدردانی می‌کنیم به‌ویژه مسئولان استان قم و کادر بهداشت و درمان استان که زحمات بسیاری را متحمل شدند، قدردانی می‌کنیم.


*جلوی تفسیر غلط در مورد قیام ۱۹ دی گرفته شود
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز قیام 19 دی مردم قم گفت: در تبیین قیام 19 دی باید گفت که این قیام یکی از نقاط اوج حیات ملت ایران است و نگهبانی از محتوای 19 دی و جلوگیری از تفسیر غلط آن وظیفه همگان است.
 

امام‌جمعه قم گفت: قیام 19 دی اولین ضربه بزرگ بر آمریکا بود و نباید از جنبه ضدآمریکایی بودن آن غفلت کنیم و نکته دیگر اینکه 19 دی دارای بعد دینی و حمایت از قیام و نهضت یک مرجع تقلید بود، مردی که برای خدا قیام کرد و هنگامی‌که عمال رژیم با مقالات موهون در تلاش بودند که به شخصیت امام راحل توهین کنند، خشم طلاب و مردم برافروخت و سبب شکل‌گیری قیام 19 دی شد.


وی در ادامه گفت: ایران اسلامی دنبال ثبات در منطقه است اما آمریکایی‌ها دنبال بی‌ثباتی هستند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند، ما خواهان جنگ نیستیم اما در صورت دست‌اندازی و تعرض دشمن به منافع ملی ایران و جنگ‌افروزی دشمنان، قاطعانه و شجاعانه ضربه سنگین و فراموش‌نشدنی به دشمن خواهیم زد.
 

سعیدی تصریح کرد: در خصوص چالش‌های بین ایران و جبهه استکباری چند محور وجود دارد، نخست تحریم‌های خائنانه و خیانت‌آمیز که همچنان ادامه دارد، از سوی دیگر موضوع ثبات‌آفرین ایران در منطقه در دفاع از ملت‌های منطقه و برقراری ثبات و امنیت و چالش بعدی که با مستکبران داریم، قدرت دفاعی و موشکی ایران است.

 

*کسی حق مذاکره با تیم جدید آمریکا را پشت پرده ندارد
وی با اشاره به برخی گفته‌ها در خصوص بازگشت به برجام گفت: رفع کامل تحریم‌ها پیش‌شرط ما است و اگر تحریم‌ها لغو نشود و آمریکا به برجام برگردد ملت ایران ضرر می‌کنند و مسئولان باید دقت کنند و هیچ مسئولی حق ندارد پشت پرده و مخفیانه برخلاف مواضع رهبری با گروه جدید آمریکایی‌ها مذاکره کند.


امام‌جمعه قم در پایان یاد و خاطره شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المنهدس و همراهان این شهدا و همچنین مرحوم آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی که به‌تازگی به رحمت خدا پیوسته‌اند را گرامی داشت.

کد خبر 1015764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha